AIDA Bella en de komst van familie Brussel… Deel 1 - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu AIDA Bella en de komst van familie Brussel… Deel 1 - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

AIDA Bella en de komst van familie Brussel… Deel 1

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 November 2012 | Portugal, Funchal

Mijn tijd hier aan boord was tot dusver vrij normaal. Alles liep zoals het hoorde. Wat wel een beetje anders was, waren 2 feestjes waarbij ik ook heb opgetreden. Het was namelijk Halloween en daarvoor werd natuurlijk wat georganiseerd. Alles was voor Halloween versierd, met zwart en spinrag etc. Ik heb ook mijn best gedaan me ‘spooky-chique’ aan te kleden en zo heb ik een lied gezongen in de Anytime bar, waarbij al mijn collega’s (uiteraard ook monsterlijk mooi) me bijstonden terwijl ik ‘Stand by me’ zong.
Het tweede feestje heette ‘Manhattan Night Club’ en is gebaseerd op de film ‘Studio 54’, mocht iemand dat kennen (ikke niet). Aaaanyway… dat speelt in de jaren ’70 en dus zag ik er aardig hippie-achtig uit. Ook daar zong ik een lied, en wel ‘Knock on Wood’. Als verrassing kwamen er tijdens mijn optreden 3 van onze mannelijke dansers met me dansen, mèt ontbloot bovenlijf! Heerlijk toch?!

Maar toen. Toen werd het 15 november. De dag, waarop ze kwamen. EEEIIINDELIJK kwamen! Want wat heb ik ernaar uitgekeken.
’s Ochtends ben ik met Vriend nog naar het strand geweest (we waren op Gran Canaria) om te ontbijten. En ik was helemaal NIET druk. Op de terugweg, als we de haven weer inlopen, passeert ons een bus en jawel, daar zitten ze in! Vriend filmt ons warme weerzien, wat heerlijk om ze vast te houden!!! Dan wordt er ingecheckt. De cabines zijn nog niet vrij dus besluiten we om in Las Palmas wat te eten. Alweer aan het strand, eten we wat en Pap, Mam en Noek zitten te smelten in de zon. Na het eten moet Vriend alvast terug, en de familie Brussel loopt nog wat rond, eet een ijsje, maakt wat foto’s en gaat dan ook terug. De eerste avond spelen we ‘Night Fever’, op het pooldek. Na de show drinken we nog wat en dan is het echt bedtijd.

Dag 2. We zijn vandaag op Tenerife en ik kan met de ‘Lieve 3’ mee naar buiten! Vriend kan helaas niet mee. We hebben besloten een auto te huren omdat er op Tenerife een grote vulkaan is, genaamd ‘Teide’ die we graag willen zien. Anoek kent het al, maar die offert zich op ;-). De auto huren is nog niet zo makkelijk. We zoeken Hertz, na 10 minuten vinden we Hertz, kantoor dicht. Hoewel we er zijn binnen de openingstijden. Typisch Spaans zullen we maar denken. Na 15 minuten gaat het dan toch open. Geen auto zonder reservering… Dan maar weer terug naar de haven (10 min. lopen) en daar maar proberen. Eerst nog weer 10 minuten wachten, maar dan… JA! We hebben een auto (ondanks dat papa zijn eigen rijbewijs, maar Anoeks paspoort heeft meegenomen). Op weg naar de auto valt papa nog over een muurtje (voor een gedetailleerde beschrijving daarvan, vraag Anoek) en bezeert zich. We moeten eerst nog tanken en rijden daarbij de verkeerde kant op. Paniek alom (bij de oudere Brussels dan hè), maar dan, zijn we eíndelijk onderweg.
Het is wat verder dan gedacht, maar de omgeving is echt prachtig en het zicht op de vulkaan ook. Op ongeveer 2000m. gaan we lunchen en daar hebben we het toch best fris in onze korte broekjes. We rijden tot ongeveer 2300m. en besluiten dan om de vulkaan niet op de te gaan (want geen tijd) maar rustig terug te rijden zodat we tijd hebben voor foto’s. Wat we dan ook uitgebreid doen. Een heerlijk dag!
’s Avonds spelen we de Elvis show ‘All shook up’. We hebben aardig wat golven dus het is weer een uitdaging om niet van het podium te vallen (met onze hakken). De show bevalt goed. Niemand wordt gelukkig zeeziek, al is het wel erg vermoeiend, dat gewiebel.

Dag 3. Funchal, Madeira. De ‘Lieve 3’ gaan wat vroeger naar buiten omdat ik nog een drill heb in de ochtend. Maar meteen daarna gaan Vriend en ik ook naar buiten en zoeken ze op.
Madeira is een prachtig groen eiland en we vinden ze dan ook in een heel groen park, met prachtige bloemen. We drinken een lekker kopje koffie en gaan dan het centrum in. Mooie straatjes, leuke winkeltjes. We bezoeken een grote markt, waar de heel veel groente, fruit, bloemen, bloembollen en vis verkopen. De kraampjes zijn erg mooi om te zien.
Daarna is het lunchtijd en we eten ergens buiten op een terras, waar we bediend worden door een ober met een vogelpoepje op zijn hoofd.
Voor Vriend en mij wordt het nu langzaam tijd om weer terug te gaan, maar Pap, Mam en Noek gaan nog met de kabelbaan de berg op.
We spelen de show ‘Your Songs’ met liedjes van Elton John. Niet papa’s favoriet vanwege de muziek, weet ik nog van de vorige keer, maar Anoek vond het toch wel leuk.
De zee is alweer flink onrustig en als we na de show wat willen gaan drinken gaat mama toch maar naar bed (na ons aandringen) want ze voelt zich niet helemaal lekker.
Papa, Anoekie en ik drinken wel nog wat en gaan daarna ook naar bed.

Dag 4. Zeedag. Voor de ‘Lieve 3’ een uitrustdag, want ze kunnen tenslotte nergens heen!
In de ochtend speel ik de morning poolspot ‘Paradiso’, alleen wel binnen, want buiten is het niet zulk geweldig weer.
Ik ben gedurende de dag bezig met mijn werk, maar ik bezoek ze ook nog even op hun cabine. Cabine 5239, mèt balkon. Voor mij zo’n luxe, aangezien ik niet eens een raam heb. Het weer is wat beter en ze kunnen zelfs een boekje lezen op het balkon.
Deze avond spelen we de show ‘Movie Gala’. De zee is nog steeds onrustig en ook hier is het weer een uitdaging om langzaam lopend op hakken overeind te blijven.
Deze reis is er een gastartiest aan boord, en wel 1 van de Gypsy Kings. Na mijn show kijken we dus gezamenlijk deze gastartiest en daarna het soloprogramma van collega Mark.

Dag 5. Lissabon, Portugal. Vandaag heb ik IPM, wat betekent dat ik niet van boord mag. Niet zo heel erg, want er wordt gestaakt in Portugal, dus is onze ligtijd in de haven verkort (en het was al niet lang). De ‘Lieve 3’ gaan uiteraard wel van boord en hebben een korte maar heerlijke ochtend in Lissabon. Ik ben in die tijd in de Gym op dek 11. Als ze terug aan boord zijn proberen mama en Anoek de Gym ook. Goed bezig hoor!
’s Avonds gaan we met z’n vieren eten bij het luxe restaurant ‘Rossini’. Vriend kan alweer niet mee, omdat hij de hele avond moet werken. Wij krijgen een 8-gangen menu, en alles is lekker! Echt genieten om in alle rust zo samen te eten.

  • 28 November 2012 - 19:39

    Mama:

    Ik wil terug!!!!!!

  • 29 November 2012 - 18:38

    Anoek:

    Jeeej het was ZO leuk en ZO gezellig! En wat heb je weer leuk geschreven :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 82851

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: