AIDA Bella en de komst van familie Brussel… Deel 2 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu AIDA Bella en de komst van familie Brussel… Deel 2 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

AIDA Bella en de komst van familie Brussel… Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 November 2012 | Portugal, Lissabon

Dag 6. Cádiz, Spanje. Het schip arriveert laat in de haven vandaag, pas om 12:00 uur. Dus hebben we gezamenlijk een vroege lunch aan boord en gaan daarna aan land. Cádiz is een harstikke leuke, karakteristieke stad en we hebben ook nog eens geweldig weer. We gaan op eigen houtje omdat er genoeg te zien is. We lopen langs een herdenkingsbeeld, door kleine straatjes, leuke pleintjes, de camera obscura. Bij de laatste wilden we eigenlijk naar binnen maar de wachtlijst is lang en daar kunnen we niet op wachten. Dus gaan we verder naar een markt (waar we een mango kopen en eten), we drinken een koffie/sapje ergens en gaan dan richting de grote kathedraal. Je kunt de toren van de kathedraal ook in, dus natuurlijk doen we dat! Het uitzicht vanaf boven is geweldig, op alle daken van de stad. Als laatste bekijken we nog Romeinse opgravingen en daarna is het voor Vriend en mij alweer tijd om terug te gaan.
Pap, Mam en Noek gaan nog even verder met sightseeing.
’s Avonds spelen we de speciale Aida Bella show: Avalon. Een heel spektakel en iedereen vindt het dan ook geweldig (gelukkig maar!). Ik heb de rol van uil, inclusief 2 enorme veren op mijn hoofd.

Dag 7. Malaga, Spanje. Vandaag hebben de ‘Lieve 3’ een trip geboekt naar Granada. Vriend en ik wilden ook mee, maar het was al helemaal vol. Echt ontzettend balen! Maar we mochten gewoon meekomen naar het ontmoetingspunt en mocht er dan iemand uitvallen, konden we toch mee. En we hadden geluk!! Dus zijn we met z’n 5-en op weg naar Granada, naar de Alhambra. Een Arabisch paleis. Ik wist niet goed wat ik me erbij moest voorstellen, maar het was echt prachtig! Eerst bezoeken we de tuinen en later het paleis. Alles is even gedetailleerd versierd. Ook is er een openlucht theater waar zomers echt nog concerten gegeven worden. Onze groep is ook erg interessant (allemaal passagiers van het schip uiteraard), met 1 man die continu overal foto’s van maakt, en daarbij voordringt, veel te hard praat en ordinair kauwgom staat te kauwen. Zucht…Als we ’s middags in een hotel gaan eten heeft hij ook totaal geen boodschap aan de rij en hij komt er nog mee weg ook. Maar goed. Het eten is wel lekker en het is ook fijn om even te zitten na al dat rondlopen. Na het eten rijden we naar een uitzichtspunt met uitzicht op de stad aan de ene kant en aan de andere kant op de Alhambra.
De terugreis met de bus duurt weer 2 uur en dan zijn we allemaal toch best wel moe.
’s Avonds kijken we samen de dansersshow ‘Echoes’ op muziek van Pink Floyd en het soloprogramma van collega Krisztian.

Dag 8. Tanger, Marokko. Deze ochtend begint mijn dag met een drill. De ‘Lieve 3’ hebben een trip in de ochtend geboekt, dus helaas kan ik niet mee. Als ze ’s middags terugkomen gaan we wel met z’n vijven eten en daarna gaat Anoekie nog even met Vriend en mij mee naar buiten. We willen gewoon even ergens internetten en gelukkig vinden we dat ook. De sfeer op straat is hier heel anders, ik voel me nooit helemaal rustig. Kinderen komen bij je bedelen, vrouwen zijn bijna helemaal bedekt (wel in kleurrijke gewaden) en je ziet voornamelijk mannen overal op straat en in de cafés. Maar gelukkig is Vriend erbij en kunnen we even rustig internetten. Langer dan 2 uur zijn we niet buiten.
Vandaag is wel spannend, want ik heb mijn soloprogramma ‘Elli im Wunderland’! Papa en Mama hebben de oude versie wel al gezien maar deze nieuwe nog niet en mijn zusje kent het helemaal nog niet!
Ze zijn reuze trots en vinden het gelukkig super! Na de show drinken we snel een koffie en dan moet ik omkleden en omschmincken voor de volgende show, namelijk ‘Baila’, een poolparty. Deze muziek vindt Anoek helemaal geweldig, allemaal Latijns-Amerikaans en salsa enzo. Na de show komen Vriend en ik ook nog naar het pooldek en Anoek geeft hem een snelle dansles samba J.
Dag 9. Casablanca, Marokko. Alweer een IPM dag voor mij, dus geen trip. De ‘Lieve 3’ gaan gelukkig wel lekker op stap. Ze bezoeken een moskee en rijden door de stad. Misschien dat ik dat ook nog een keer ga doen met Vriend, als we geen IPM hebben.
De show op deze avond is ‘Dancing Queen’ met muziek van ABBA. Pap en Mam kennen hem al en vinden hem weer erg leuk. Anoekje natuurlijk ook, het is een erg energieke show. We dansen wel op sneakers, omdat de zee weer flink wild is.
Na de show gaan we met z’n allen naar de Black&White party in de Anytime bar. Ja, echt ALLEMAAL! Oke, Pap en Mam blijven niet lang, maar ze zijn er wel geweest! Met Vriend en Anoekje blijf ik tot het eind, hoewel het een hele opgave is overeind te blijven met al die golven en die enorme hakken die ik aanheb. Het is in ieder geval heel gezellig en er wordt lekker gedanst.

Dag 10. Zeedag.
Anoekje moet uitslapen na al die trips van de afgelopen dagen en het feestje. Ik slaap ook een beetje uit, maar we hebben wel weer een morning poolshow, namelijk ‘Blondie’ met de muziek van…. Eh ja, Blondie dus. Vriend en de ‘Lieve 3’ zitten op de 2e rij me tegemoet te lachen. Na het middageten gaan we lekker uitrusten bij ze op het balkon. Ik probeer de hangmat uit en dat is wel een succes moet ik zeggen!
’s Avonds eten we voor de laatste keer samen in een van de buffetrestaurants. Daarna is het tijd voor ROCK! We spelen de show ‘Hurricane’ met rockmuziek, die van het podium knalt. Ook hier genieten ze van.

Dag 11. Arrecife, Lanzarote. We gaan weer met z’n vijven op stap vandaag en wel met een gehuurde auto! Lanzarote is een eiland vol met vulkanen en daar willen we wel wat meer van zien. Deze keer geen gestress en we gaan meteen op weg naar een Natuurpark. We moeten de auto wegzetten en worden met een bus rond gereden. Over een ontzettend smal weggetje, met die enorme bus! Maar het is allemaal goed gegaan en de uitzichten waren weer fantastisch, dat rode zand, gesmolten steen, kraters.
Daarna vinden we ergens een klein cafeetje waar we wat eten. De vrouw lijkt niet al te blij met onze komst, het is tenslotte zondag en dan moet ze nog eten klaarmaken ook! Maar uiteindelijk is ze toch wel vriendelijk en het eten is beter dan verwacht.
Onze volgende bestemming is het dal met de 1000 palmen. Onderweg stoppen we een aantal keer voor foto’s. Ohja, en had ik al gezegd dat ze 26 graden voorspeld hadden, maar dat het echt een HELE storm waaide?! Dus best heel frissss af en toe. Het dal is van boven niet heel bijzonder omdat je de palmen bijna niet kan herkennen, maar van dichterbij is het toch wel mooi.
De volgende stop is ‘Jameos del Aqua’. Waar dat precies voor staat weten we niet, maar het is er heel erg mooi. Daar vlakbij liggen ook grotten, waar we ook graag in willen, maar helaas moeten we wachten op een gids en de tour duurt 45 minuten en daar hebben we geen tijd meer voor. Dus beginnen we aan de terugweg. Daarbij stoppen we nog wel bij een Cactustuin en die is erg mooi.
Weer aan boord laat Anoek haar haar heel mooi vlechten door een van onze dresssers en dan is ze helemaal klaar voor ons etentje in het Buffalo Steakhouse. Ik heb nog een soundcheck op het pooldel, maar daarna gaan we lekker met z’n vijven eten. Buffalo steak smaakt heel erg lekker en mals. Vriend en ik kunnen voor het toetje niet blijven, want het werkt roept, maar het was heerlijk!
Onze laatste shows zijn op het pooldek en heten ‘True Colors’ en ‘Brit Trash’. De eerste vindt mama een beetje saai (veel ballads hè, hihi) maar tijdens de tweede show komt 1 van de dansers met haar dansen!
Na de show dansen we nog een beetje op het pooldek en dan gaan pap en mam naar bed. Vriend, Noek en ik drinken nog aan afzakkertje in de AIDA bar en dan gaan ook wij naar bed.

Dag 12. Las Palmas, Gran Canaria.
Bah! De vertrekdag is aangebroken! We treffen elkaar om 9 uur en gaan dan op pad om nog in Las Palmas samen te ontbijten. Het weer is echt fantastisch dus we zitten heerlijk in de vakantiestemming en niemand wil naar huis. Maar helaas, hun pick-up tijd is om 11:30 uur. We brengen ze naar de bus en zwaaien ze uit en dan is het ineens heel definitief. Ze zijn echt weg! Daar word ik toch wel een beetje verdrietig van…
Maar wat was het super dat ze er waren en wat heb ik ervan genoten!!
Om de pijn wat te verzachten lig ik de rest van de middag met Vriend op het strand. Nu begint mijn ‘gewone’ leventje weer.

  • 29 November 2012 - 18:52

    Anoek:

    Het is allemaal al zo leuk om te lezen! Kun je nagaan als je erbij was :) Ik vond het echt een superervaring sussie en ik vond het heerlijk om je te zien en om me heen te hebbene! Het was gewoon top!
    Dikke knuffel voor jullie

  • 01 December 2012 - 13:24

    Frans & Jolanda:

    Hey Maaike!

    Leuk verslag weer en wat hebben jullie veel gedaan aan boord en op de wal! Fijn dat jullie met z'n vijven zoveel tijd samen hebben gehad. Met jullie drukke leven is dat toch wel bijzonder. En nu afkicken helaas... :)

    We zijn benieuwd naar alle foto's en verhalen, die we vast zullen zien en horen als we over een paar weekjes bij elkaar komen.

    Heel veel liefs en groetjes van ons!!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 82850

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: