Kerst en Oud&Nieuw van George Michael tot Bieber! - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Kerst en Oud&Nieuw van George Michael tot Bieber! - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Kerst en Oud&Nieuw van George Michael tot Bieber!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Januari 2013 | Marokko, Tanger

Kerst aan boord van een cruiseschip. Het is zo dat het bijna aan je voorbij zou gaan, omdat je op reis bent in een gebied waar het rond de 20 graden is en het dus totaal niet ‘kerstig’ aanvoelt. En ook omdat de kerstbomen pas 1 of 2 dagen voor de 24e (heiligenabend) opgezet worden. Maar we hebben de kerstboom wel gezamenlijk opgezet en versierd. De bomen zijn trouwens 2 of 3 dagen na de 24e alweer weg en dat maakt dat de kerstrush heel snel voorbij is. Dit is de derde keer dat ik kerst meemaak en het blijft wat bijzonders. Voornamelijk omdat het op elk schip anders gedaan wordt, afhankelijk van de personen in charge.

We hebben hier aan boord een hele goede, creatieve Entertainment Manager die een heel leuk idee had voor de 23e december. Op het pooldek van AIDA Bella deden we een recordpoging om met zoveel mogelijk mensen ‘Last Christmas’ van George Michael te zingen. Het hele pooldek was mooi gedecoreerd, iedereen kreeg Glühwein te drinken en wij als zangers kwamen op het podium om het geheel te begeleiden en natuurlijk de coupletten te zingen.
Het was een super evenement en er waren meer dan 1300 passagiers op het pooldek en dan nog een flink aantal van de crew. Een succes zou ik zeggen!

Deze keer voor kerst aan boord van AIDA Bella moest het iets speciaals worden, met een band op het podium gedurende het complete kerstgala. Daar gaat heel wat organisatie in zitten en die liep helaas niet al te vlekkenloos. Dat zorgde voor flink wat stress wat dan weer kan uitlopen op ruzie. Wat ook gebeurde. Maarrrr, dankzij onze professionaliteit hebben we toch een mooi kerstgala gehad en de dag daarna hebben we alle ruzies uitgesproken. We hebben als opening ‘Drummer Boy’ gezongen in een speciaal arrangement. Ook veel andere crewleden mochten wat zingen en wij als zangers zongen ook allemaal nog een kerstlied (ik ‘Have yourself a merry little Christmas’). Als afsluiting (en dat doen ze zo op elk schip) zongen we met z’n allen ‘Stille Nacht’ in heel veel verschillende talen. De Kapitein hield nog een kerstspeech terwijl alle crew de melodie van ‘Stille Nacht’ neuriede, dat vond ik erg mooi.

Voor Oud & Nieuw hebben we een show die al in Hamburg ingestudeerd is. Dit jaar een nieuwe show, de afgelopen 3 - 4 jaar hebben ze steeds dezelfde show gespeeld. Natuurlijk ging hier ook wat repetitie in zitten, maar het was niet zo’n stressboel als bij kerst.
Op Oudjaarsavond waren we in Madeira en heb ik met Vriend de tijd gehad om ’s avonds uit eten te gaan. Een hotstone restaurant waarbij je dus een hete platte steen krijgt en een groot stuk rauwe biefstuk die je dan op die steen klaarmaakt. Heel erg aan te raden :-).

In de haven van Madeira lagen 7 cruiseschepen tegelijkertijd, die om een uur of 7 een concert gaven met de scheepshoorns. Eerlijk gezegd vond ik het erg grappig omdat het geheel meer klonk als een scheetconcert dan als een muziekstuk. Maar toch erg gaaf om te horen, met zoveel schepen bij elkaar.

Onze show begon pas om half 12 en was in 3 delen. Eerst het grootste deel, met partyliedjes, zelfs 1 van Justin Bieber, maar het was toch leuk, hihi. Achter ons op de wand hadden ze een grote countdown klok gemaakt, die eerste de minuten aangaf en later de seconden tot 12 uur. Na de ons eerste deel kwam de kapitein on stage en ook de bootsman met de grote scheepsbel, waar hij later de laatste 10 seconden op sloeg. Om 9 minuten voor 12 zongen we ‘the Final Countdown’. Daarna kwam weer een korte speech en toen was het 12 uur! Prachtig vuurwerk op Madeira, echt overweldigend. En toen dat afgelopen was zongen we nog ‘Happy New Year’ van ABBA. Hoewel de tekst niet echt happy is ging het voornamelijk om de tekst ‘Happy New Year’ en was het toch een mooi moment.

Nu is alle kerst en oud&nieuw stress voorbij en nu begint het volgende. We hebben namelijk afscheid moeten nemen van onze lieve F3 Heidi, omdat zij alweer voor een volgende contract moet repeteren. Dus hebben we een nieuwe F3, namelijk Sabine (waar ik al een contract mee gedaan heb). Dus leuk en niet leuk tegelijkertijd want met Heidi hebben we echt een super tijd gehad.
Nu beginnen we dus weer met repetities en runthroughs, en dat in onze laatste 3 weken…

Ach, het leven is mooi, love is in the air en 2013 wordt een topjaar, dus Who Cares!

• 04 Januari 2013 - 19:34

Mama:

Wat klinkt het allemaal leuk, hoewel ik van jou weet dat het niet altijd zo leuk gaat. Hoop dat jullie er allebei nog van genieten, want wellicht is dit de laatste keer! Raar hoor. Gelukkig kom je nog even thuis en daar verheugen wij ons weer heel erg op.

• 04 Januari 2013 - 19:49

Frans & Jolanda:

Ha die Maaike!

Drukke Kerst en Oud-Nieuw gehad lees ik wel :).

De temperatuur was hier niet zo heel veel lager dan bij jou. Veel te warm voor de tijd van het jaar. Voorlopig geen Elfstedentocht, haha.

Nog een paar weken en dan zit het erop met de cruises. Geniet er nog maar van. Wie weet wanneer je nog eens op zo'n schip staat!

Lieve groetjes.

• 07 Januari 2013 - 10:39

Wilma:

Wow... Het klinkt top ondanks alle strubbelingen.
    Voor jullie ook happy new year! Maak er een top jaar van!

Dikke kus

• 07 Januari 2013 - 20:38

Anoek:

Jaaa zusje en dan vieren we volgend jaar weer eens kerst of oud en nieuw samen toch? :) Nog maar eventjes en dan zit het contract erop, zal ergens misschien ook wel gek zijn. Maak nog even veel plezier en geniet van alle plaatsen waar jullie zijn. En dan wachten wij met een heeeeeeeeeeeel groot hart vol liefde op jou als je weer lekker even thuis komt.
    Love you!

Kusje