Logboek - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Logboek - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Logboek

Door: Maaike op cruise!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Januari 2011 | Bahrain, Manamah

Dag nummer 55 van mijn derde cruise.
Het weer was wat anders dan de afgelopen dagen. Zonnig, maar veel wind en maar 18 graden.
Vanmorgen om 09:15 uur opgestaan, na een nacht feesten op de Black&White Party.
Helaas heb ik een verkoudheid te pakken. Ik hoest en heb moeite met slikken. Maar mijn stem doet het nog, dat is het belangrijkste.
Om 10:00 uur vanmorgen zijn we vertrokken met de shuttlebus uit de haven van Bahrain naar het city centre van de stad Manama.
Er was ons verteld dat we veel problemen zouden hebben met papieren in de haven, maar daar bleek (gelukkig) niets van waar.
Na een busrit van 40 minuten kwamen we aan bij de shopping mall. Een shopping mall als alle anderen. Met winkels zoals in alle andere malls. En in Europa. Zara, H&M, Starbucks, Berska,…
Wel hadden ze hier weer ander geld. Hier betaalt men met Dinar, in plaats van met Dirham of Reaal.
Ondanks dat we alle winkels al kenden, toch nog wat gekocht. Een vlindertas!
Daarna wat gegeten en gedronken bij Starbucks en toen met de shuttlebus weer terug naar het schip.
Nog anderhalf uur op ons pooldek doorgebracht voor de nodige frisse lucht (maar met 2 vestjes aan en een sjaal om) en nu klaar voor de repetitie.
Kortom, een dag als alle anderen.
Dit om maar even te laten zien dat ik jullie heus wel wil vertellen wat ik hier doe en hoe het gaat, maar dat er gewoon erg weinig te vertellen is deze cruise.
In al deze 3 maanden bezoek ik welgeteld 4 havens. Elke week dezelfde steden, dezelfde shopping malls, dezelfde winkels, dezelfde stranden.
Het is erg leuk dat ik nu kan vertellen dat ik in Dubai, Abu Dhabi, Oman en Bahrain geweest ben. Dat ik weet waar welke mall is, hoe de mensen hier zijn, hoe het is om hier te eten of een taxi te nemen. Maar erg opwindend is het hier niet. Je kunt hier ook niet gewoon het schip uit lopen en een rondje lopen. Overal ben je in havengebied waar je in de meeste gevallen niet MAG lopen. Dus ben je gedwongen een taxi of als je geluk hebt een shuttlebus ergens naar toe te nemen. Maar die shuttlebusjes komen ook opdagen op hun eigen tijd en of ze wel zin hebben.
Ik ben over de helft, nog 37 dagen en dan ben ik weer thuis! En ik moet zeggen, ik vind het prima!

  • 11 Januari 2011 - 15:51

    Marsha:

    Ondanks dat je niet veel te vertellen hebt, vind ik het wel weer leuk om je blog te lezen!!

    Enjoy de laatste 37 dagen!

    grxx

  • 11 Januari 2011 - 16:28

    Jolanda En Hans:

    Dit ga je wel volhouden meis. ;) wel je stem behouden want dat is je brood.

    x

  • 11 Januari 2011 - 18:24

    Je Zusje:

    Jaaaaaa dan ben je weer thuis :) hihi FIJN!!! Snap wel dat dit iets minder leuk is dan alle mooie plaatjes en landjes zoals Rhodos maar ik moet zeggen de foto's blijven mooi. Zo zie je maar dat alles went..gek eigenlijk he.
    Kusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Manamah

Aida Diva in Dubai

Deel 1 van mijn tweede contract.

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2011

Brrrr!

09 Februari 2011

Nog 1 week

29 Januari 2011

Hoesten en proesten

11 Januari 2011

Logboek

28 December 2010

Taxi horror
Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 82869

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: