Hoesten en proesten - Reisverslag uit Masqat, Oman van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Hoesten en proesten - Reisverslag uit Masqat, Oman van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Hoesten en proesten

Door: Maaike op cruise!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 Januari 2011 | Oman, Masqat

De afgelopen 2 weken waren niet erg makkelijk. Helaas nemen onze passagiers namelijk allemaal bacteriën en virussen mee uit Duitsland waar wel winter is. Dus ondanks dat hier de zon schijnt hebben we hier hoestende en niezende mensen om ons heen. En dat blijft ons dan helaas ook niet bespaard. Dus sinds 2 weken is de een na de ander ziek. Dat wat we oplopen is voornamelijk keelpijn, hoesten tot je er bij neer valt, snotverkouden. Op zich niets wat echt ernstig is maar als je mooi wilt zingen is het toch verdomde lastig. De dansers hebben het ook, maar kunnen nog gewoon werken. Bij ons valt de een na de ander uit, omdat er gewoon niet door het slijm heen te zingen is (laten we de dingen gewoon benoemen zoals ze zijn, toch?).
Zelf ben ik 1 show ziek geweest. Maar 1 show waar anderen dingen voor mij moesten overnemen. Maar 1 dag waarop ik niet naar buiten kon, waar ik de hele dag in mijn cabine en in bed moest blijven. En dat is saaaaaai! Sabine is 2 of 3 shows ziek geweest, Janet misschien wel 5 shows, Ramon 1, Mark geen en Darryll ongeveer 4. Dat betekent elke keer weer repeteren, want de show moet wel gewoon gespeeld worden maar dan dus met eentje minder. Nieuwe plaatsen op het toneel, nieuwe teksten, soms zelfs net even andere danspasjes. Best wel even doorbijten dus, voornamelijk als je zelf ook nog niet echt beter bent. Ik ben nu namelijk 2 weken verder en ik voel me beter, hoest me niet meer zo suf maar hoest nog steeds en ik heb een ontstoken amandel in mijn keel. Maakt het werk er niet makkelijker of aangenamer op. Maar ik ben blij dat het nu weer de goede kant op gaat.
Met nog 18 dagen te gaan is dat wel mooi, zodat ik het goed kan afsluiten hier.
Het weer is ook een beetje vreemd geweest, want hoewel ik dacht dat het hier nooit regende heeft het dat toch gedaan. Dus het was niet altijd zo zonnig als ik had gehoopt. Gelukkig wordt ook dat weer beter, we hadden vandaag 27 graden. Dus ik hoop nog van de zon te kunnen genieten mijn laatste dagen en dat ik dan maar helemaal gezond weer naar huismag komen!

• 30 Januari 2011 - 09:47

Mama:

Lieverd, hier regent het gewoon wel, dus dan weet je dat alvast. Hier is het koud, dan weet je dat alvast en ook hier zijn mensen verkouden, dan weet je dat alvast. Wen maar aan het idee en geniet inderdaad met volle teugen van al die dagen, behalve die ene, waarop de zon zo heerlijk schijnt. Zo, een gewaarschuwd mens telt voor twee nietwaar. Dag lieverd tot straks (nou ja straks.....).

Liefs mama

• 30 Januari 2011 - 11:30

Joke:

Hoi Maaike, balen dat er zoveel mensen steeds ziek zijn en dan jij ook nog eens.... Maak er nog mooie 2,5 week van en kom dan gezond weer terug naar NL. Kijken wat de toekomst verder voor jou in petto heeft! Liefs, Joke

• 30 Januari 2011 - 21:14

Jantien:

Hee meissie,

Lastig dat iedereen steeds ziek is, en jij ook. Ben blij dat je weer beter bent. En nog blijer dat je al weer bijna thuis komt :-) Veel plezier nog de laatste twee weken en tot over 18 dagen!!!
    Kuzzen!!