Nog 1 week - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Nog 1 week - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Nog 1 week

Door: Maaike op cruise!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 Februari 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Nog 1 week te gaan. Nog 1 week om met de volle 100% de shows te doen. Om te genieten van alle bestemmingen, de cultuur, het eten, de shopping malls, de mensen. Om de laatste inkopen te doen (souvenirs!!). De laatste week aan boord, de laatste week waarin ik elke avond naar de crewbar kan gaan, waarin ik elke avond live-muziek kan horen, waarin ik heel regelmatig naar feestjes ga, waarin ik me heel regelmatig totaal optut. Maar ook de laatste week van wonen in een mini-ruimte zonder ramen, met hele dunne muren, zonder frisse lucht, de laatste week waarin ik niet zelf kan kiezen wat ik eet, waarin ik geen boodschappen kan doen, of gewoon naar buiten wanneer ik daar zin in heb.
Ik weet nu al dat als ik straks weer thuis ben en het koud heb, ik terug verlang naar Dubai, het schip en de zon. Maar nu wil ik toch wel graag naar huis.
Elke plaats waar we voor het laatst aanleggen hebben we zo onze dingen die we nog willen doen. De shows gaan goed, we nemen van allemaal afscheid.
Gisteren hadden we een hele bijzonder show. We speelden Beatles en het theatrium was goed vol. Halverwege de show zingen 2 van de mannen solo maar ze waren beiden niet te horen. Nou is onze geluidsman vrij nieuw, dus we dachten dat hij de cue vergeten was. Dan komt de volgende solo van een van deze twee mannen, en weer geen geluid. Microfoon kapot, dacht ik meteen. Na een half lied krijgt hij een nieuwe microfoon aangereikt van de showmanager. Problem solved zou je denken. Het volgende lied is een solo van de ander van deze twee mannen. En ook hier…. geen geluid. De showmanager moet nu zelfs het podium oplopen om hem een nieuwe aan te reiken. En… nog steeds geen geluid! Het publiek lacht zich een breuk, wij zijn toch enigszins afgeleid. Na een paar regels doet de microfoon het toch. Dan, aan het eind van de show, houdt zijn microfoon er weer mee op! En aangezien ik weet dat we maar 2 extra microfoons hebben, geef ik hem mijn microfoon. Wat werkt. Tot op zekere hoogte.
Bij het applaus worden we allemaal met naam voorgesteld. We krijgen een groot applaus (natuurlijk, iedereen vindt het altijd geweldig als er wat fout gaat) en we wachten allemaal totdat de toegift aangekondigd wordt. ‘Dat was het AIDA Diva showensemble!’ zegt de entertainment manager. ‘Dat is jullie applaus!’ zegt hij terwijl hij ons doordringend aankijkt. Dan loopt hij nog een beetje verder het toneel op. ‘SPAZIBA (dank je wel op zijn Russisch)!!!’ Oh, denk ik eindelijk. Ik geloof… dat we geen toegift doen. En ongeorganiseerd verdwijnen we allemaal back-stage. Wat een heerlijk zooitje. Maar ik moet zeggen, ik geniet van dit soort momenten. Dit maakt het eigenlijk leuk, want als shows alleen maar probleemloos lopen is het ongelooflijk saai hoor.

  • 09 Februari 2011 - 11:01

    Tina:

    Hey Maaike,
    Wat een verhaal weer. Leuk om te lezen en wat gaat de tijd toch weer snel zeg!
    Geniet nog van de laatste warme dagen daar en tot volgende week :D
    xTina
    PS je mag best een beetje zon meenemen hoor ;)!

  • 09 Februari 2011 - 13:23

    Joke:

    Hoi Maaike,

    Afscheid nemen is zwaar hè?! maar thuis lokt.... en inderdaad als je er dan eenmaal weer bent, wil je wel weer terug. We zitten allemaal zo lekker "simpel" in elkaar nietwaar?
    Geniet van deze laatste week en tot snel xx

  • 10 Februari 2011 - 14:32

    Björ...:

    hey schoonzusje..wat een ellende allemaal op het podium! Maar wat zul je het gaan missen weer..het wordt nu wel langzamerhand tijd dat je weer 'n keer bij ons langs komt!

    tot gauw lieverd xx
    Je zwagertje

  • 12 Februari 2011 - 15:54

    Geerke:

    Hoi Maaike,

    dat ene weekje is nu nog ruim een halve week. Geniet je van je laatste dagen? Want dat je dat wilde doen, dat beschreef je al :-)
    Groeten uit Almere, waar het al sinds gisteravond REGENT!

  • 12 Februari 2011 - 16:30

    Loes Marquez:

    Dag Maaike, ik wou je even zeggen dat ik met plezier altijd je verslagen heb gelezen!! Ik vind het vooral leuk om te lezen over je leven aan boord en de shows.Geniet van de laatste zonnige dagen, hier is 't vreselijk druilerig weer aldoor.Dennis geniet ook enorm aan boord van de Bella!
    Weet je al wat je hierna gaat doen??
    Goede ries en thuiskomst!!! Groetjes Loes

  • 12 Februari 2011 - 18:33

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Nog 5 nachtjes slapen en dan mag ik je weer van Schiphol ophalen. Wat een feest.
    Goede reis lieverd.
    XXX mama

  • 12 Februari 2011 - 20:48

    Frans & Jolanda:

    Hoi Maaike,

    Van huis zijn is drie keer leuk:
    1. De voorbereiding en voorpret van allerlei leuke dingen in het vooruitzicht
    2. Als je op reis bent en nieuwe mensen en landen ziet
    3. Als je weer thuis komt en je dierbaren weer in je armen kunt sluiten

    Kom goed weer thuis om de batterij weer op te laden voor de volgende keer.

    Bedankt voor alle leuke verhalen, we lezen ze altijd met veel plezier!

    Liefs :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Aida Diva in Dubai

Deel 1 van mijn tweede contract.

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2011

Brrrr!

09 Februari 2011

Nog 1 week

29 Januari 2011

Hoesten en proesten

11 Januari 2011

Logboek

28 December 2010

Taxi horror
Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 82879

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: