Van Bangkok naar Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Beijing

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Maart 2012 | China, Peking

Bangkok in mn uppie was heerlijk! Zaterdag heb ik heel rustig aan gedaan. Ik had vrijdag waarschijnlijk wat verkeerds gegeten en had zaterdag de hele ochtend op de wc gezeten en ook 2 keer gespuugd. Helaas toch nog, helemaal aan het eind van mijn Thailand reis! Gelukkig was ik tegen de tijd dat de bus ging weer een beetje opgeknapt en heb ik de 2,5 uur in de bus volgehouden. Ik ging naar hetzelfde hostel als waar ik de laatste keer geweest was en dat was prima. Zaterdag heb ik dus erg weinig gedaan.

Op zondag ben ik een fietstour gaan doen. Het vertrekpunt was ergens in Chinatown en ik besloot te gaan lopen. Een beetje lastig was het wel want een goede kaart had ik niet. Maar, ik kon altijd alsnog een taxi nemen. Ware het niet dat ik na 30 minuten lopen erachter kwam dat ik het kaartje met het adres in het Thais op de kamer had laten liggen... Heel typisch ;) Gelukkig heb ik het gevonden en de fietstour was erg leuk. Allemaal kleine straatjes waar je normaliter nooit zou komen, en we zijn de rivier overgestoken. 's Avonds was gereserveerd voor souvenir shoppen. Ook heel belangrijk natuurlijk!

Op maandag ben ik met de expresboot over de rivier naar het Grand Palace gegaan. Ik was niet gepast gekleed (had ik natuurlijk ook weer niet over nagedacht, zucht) maar gelukkig kon je daar kleren lenen. Helemaal lang aangekleed ben ik op pas gegaan, met een Engelse audio guide. Was heel mooi en interessant. Na afloop heb weer de expresboot genomen, helemaal van halte 10 naar nummer 30 (in het Noorden) en terug naar nummer 13 wat vlak bij mijn hostel was. Vriend belt me nog, want hij vertrekt nu, op weg naar Beijing!! Ik doe nog een manicure & pedicure voor 5 euro totaal, ga nog lekker eten (nog een keertje som-tam, papapya salade, heerlijk!) en ga rond 18:00 uur op weg naar mijn andere hotel, dicht bij het vliegtuig. Na een uur met de taxi ben ik er. Het hotel is gelukkig heel fijn met airco en een groot bed.
's Ochtends sta ik om 05:30 uur op want ik vlieg om 08:40uur.

De vlucht gaat probleemloos, de overstap en 2e vlucht ook. En, als ik de gate uitloop staat hij daar: VRIEND!!!!
We nemen een taxi naar ons hotel, met 's werelds meest onbeschofte taxichauffeur. Eerst wil hij ons niet meenemen. Dan neemt hij ons mee maar keurt ons geen blik waardig en snauwt ons af. Dan weet hij niet waar hij zijn moet dus hij kwebbelt wat in het Chinees en gebaard dat hij onze telefoon wil hebben. Eerst weigeren we, weet je wel hoe duur dat is. Maar hij blijft doorzeuren dus uiteindelijk belt hij met mijn telefoon. TWEE keer. Hij zet ons af, helpt niet met de bagage en kijkt alleen wat blijer als altijd lieve Vriend hem nog een tip geeft ook.
Ons hotel is gelukkig heerlijk. We douchen en rusten wat uit. Ergens in de buurt gaan we wat eten. Het is echt zoooo lekker! Een soort gebarbecuede vis, met groenten erop en een soort zoet/pittige saus. Zalig! Ik slaap heerlijk, Vriend heeft een beetje last van jetlag.

Vandaag zijn we naar een ander hostel verhuisd, midden in het centrum maar toch rustig. Het is hier heel schattig en de kamer is fijn.
We zijn vandaag naar de Verboden Stad geweest, heel mooi en indrukwekkend. En we zijn in een mooi park geweest met prachtig uitzicht op de Verboden Stad. Het was wel fris, maar een stralende dag dus we hebben genoten. We zijn ook zo blij dat we hier samen zijn! Het voelt bijna een beetje onwerkelijk.
Nu gaan we lekker douchen en ons klaarmaken voor onze eerste avond in Beijing binnenstad!

  • 14 Maart 2012 - 18:14

    Mama:

    Fijn he, zo samen met vriend. Hij is inderdaad te lief, van mij had de man geen cent extra gekregen. Geniet nog maar even, want voor je het weet sta je weer op Schiphol. En by the way: Waar zijn de foto's??????

    Doei lieverds, mama

  • 14 Maart 2012 - 19:31

    Anoek:

    Heey zussie en Wolfgang!
    Fijn dat jullie er beide veilig zijn en dat het daar zo mooi is!! Al is de cultuurshock toch wel groot zo te horen..Belachelijk dat ze zo doen dan he..ik denk dan: kies een ander beroep waar je misschien wel voldoening uithaalt maar ach...dat is er misschien ook niet voor deze man.
    Zielig dat je toch nog ziek bent geweest!!! En dan moest je ook nog met de bus..getver...
    Je daagjes in Bangkok klinken ook nog heel erg leuk! Je hebt dus toch nog even de mogelijkheid gehad om echt op jezelf de stad te verkennen, en zoals je ziet zonder problemen!! Want dat vind jij gewoon allemaal heus wel!

    En nu is het natuurlijk helemaal fijn dat jullie na al die weken weer samen zijn. Dat kan ik me nou helemaal voorstellen :) Geniet maar lekker van de tijd daar en have fun! En dan zie ik jou (jullie) over iets minder dan 2 weekjes maar daar ben ik heeeeeeeeeeeeeeel blij mee :)
    Dikke dikke knuf van je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 82875

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: