Docente Maaike - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Docente Maaike - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Docente Maaike

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Maart 2012 | Thailand, Singburi

Als eerste moet ik zeggen dat ik mijn missie niet ben nagekomen. Ik heb de kinderen niet geleerd om 'please' te zeggen als ze wat vragen. Helaas.
Ik denk dat ik wat was afgeleid, door het feit dat we voor de klas kwamen te staan, zonder Engels boek waarin we konden zien hoe ver ze al waren en zonder Thaise docent om het ons te vertellen, dan wel als tolk tussen ons en de kinderen te fungeren.
De eerste dag stond ik met 2 Duitse meisjes voor de klas. De rest van de week met 2 Nederlandse meisjes. In het begin was het heel erg aftasten en begonnen we maar met ons voorstellen en de kinderen zich laten voorstellen op papier. Hieraan kon je al duidelijk zien dat het niveauverschil in 1 klas somsl schrikbarend was. De leukste klas was klas 6, een klas met 11- en 12- jarigen die overlopen van het enthousiasme. Het minst was klas 8. Pubers. Overduidelijk. Geen vervelende schreeuwerige pubers die je uitlachen, maar wel pubers die niets doen. Helemaal niets. Zelfs niet na een aantal keer vragen. En uitleggen. Tuurlijk waren er wel uitzonderingen, maar toch.
Tussen de lessen door konden we rondkijken bij de school. De kleinste kinderen waren natuurlijk erg schattig. Zo poetsen ze ze hun tanden op school, waarbij ze allemaal naast elkaar op hun hurken zitten te poetsen. Bijna alle kinderen zwaaien naar je als je langsloopt, je voelt je bijna beroemd.
We hebben ze dingen over het uiterlijk geleerd door ze monsters te laten tekenen en hun uiterlijkheden te beschrijven. Ook hebben we ze werkwoorden in de tegenwoordige tijd geleerd en moesten ze daarmee zinnen maken. Het ging allemaal best goed en ik heb toch wel het idee dat ze er wat van hebben opgestoken.
De laatste dag heb ik nog anderhalf uur alleen voor de klas gestaan (klas 6) en dat was eigenlijk wel heel erg leuk. We hebben stoelendans gedaan (waarbij de kinderen gewoon zelf zongen en klapten en moesten gaan zitten als ik stop riep. Natuurlijk riepen soms ook klasgenoten stop wat voor veel hilariteit zorgde) en ze hebben mij allerlei vragen gesteld. Zo wilden ze natuurlijk weten of ik een vriendje had, wat zijn naam was en wanneer ik aan babies ga beginnen... Haha.
De middagen waren we vaak vrij en konden we bij de school in het zwembad. Op vrijdag zwommen er ook heel veel kinderen van de school zelf en dat was dus weer een hele beleving. Overal om je heen hoor je ze 'Teacher, teacher!' roepen. Met z'n vieren tegelijk hangen ze aan je nek (gelukkig kon ik staan anders was ik er nog verzopen) en als je op de rand van het bad zit worden je benen als glijbaan gebruikt. Een hele leuke ervaring.
De directeur van de school was nog erg van mij gecharmeerd omdat ik zangeres ben (hij vroeg me wat mijn beroep thuis was). Aan wie het maar horen wil vertelt hij dat ik een superstar from Holland ben. Ehm, juist ja. Hihi.
Het was zo'n leuke ervaring dat ik misschien ooit nog wel het onderwijs in ga :-).
We hebben ook allemaal een certificaat gekregen, waarop staat dat je een week hebt lesgegeven op deze school (met een onmogelijke naam, dus die kan ik je helaas niet geven).
Dit weekend is alweer een rustig weekend en volgende week begint mijn laatste week in Thailand en ga ik aan het werk in het weeshuis!

  • 04 Maart 2012 - 12:57

    Anoek:

    Hey sis,
    We hebben dan wel vanmorgen net gebeld en gewebcamed (!!!!) maar ik ga toch nog even op je verhaaltje reageren.
    Je weekje les geven klinkt echt superleuk! En hoe lastig is dat om ergens te beginnen als je geen idee hebt wat de kids al kunnen of dat ze uberhaupt al iets van Engels weten. Lijkt me een leuke ervaring en ik denk ook dat jij een heeele leuke en lieve juf bent :) Wel goed dat je ook een certificaat hebt gekregen, wie weet is dat ooit nog eens handig.
    En uiteraard ben jij een superstar uit Nederland, haaalo dat weten wij toch allemaal!
    Well sweet teacher maaike, speak to you soooon! Love you!

    Kus anoek

  • 05 Maart 2012 - 11:42

    Mama:

    De Pabo lonkt! Ongekende kwaliteiten heb je, dat blijkt maar weer. Nog een weekje en dan zitten je 5 weken vrijwilligerswerk er al weer op. Weer een hoop gedaan en geleerd. We genieten van je foto's en verhalen, blijf zo doorgaan.
    Dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 82874

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: