Jungleweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Jungleweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Jungleweek

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Februari 2012 | Thailand, Singburi

Zo, ik ben weer 'thuis'. Ik ben kapot!
Op maandagochtend rond 09:00 uur vertrokken we met dezelfde auto als voor de olifantenweek. Het was weer een lange rit. Voor de lunch stopten we bij een shoppingmall, zodat wij wat Westers eten konden krijgen. Wij is in dit geval: Vincent (FR), Hazel (UK), Ashley (NL) en ik. Daarna stopten we nog bij een waterval om even te zwemmen. Het woord waterval gebruiken ze hier vaak en ik ben meestal teleurgesteld omdat het woord dat ik zou gebruiken meer in de trant van 'stroomversnelling' zou zijn. Omdat ik het niet zo warm had ben ik niet gaan zwemmen, wat maar goed was ook anders had ik het telefoontje van mijn zusje gemist! Heel fijn om die even te spreken.
Daarna ging de rit door en voor het avondeten zijn we gestopt bij een lokaal restaurantje, waar ik een heerlijke fried rice with shrimps heb gegeten. Het laatste stukje stelde niks voor en toen waren we bij de uitvalsbasis. Als eerste gingen we ons kamp opzetten en dat was een hilarische gebeurtenis. We gingen namelijk slapen in hangmatten! En die moesten stuk voor stuk uitgepakt en opgehangen worden, met een regenscherm erboven dat eigenlijk vooral tegen de dauw was. Ondertussen was het al stikdonker en werden we opgevreten door de muggen en de rooie mieren. Hel fijn... Toen alles hing zijn we op junglesafari gegaan. Wat een stuk spannender klinkt dan het was. In een open jeep een uur door de jungle, waarbij een man met een schijnwerper tussen de bomen schijnt. De teller staat op 4 herten en een bizon (geloof ik). Rond 23:00 uur gingen we slapen en het was me toch koud! Ik ben er nog uit gegaan (wat helemaal niet zo makkelijk is bij een hangmat...) om wat extra's aan te doen. De nacht was dus niet zo'n pretje en om 6 uur besloot ik dat het genoeg geweest was. Ik ben opgestaan. Om 6 uur! Maar goed, de zon was op en het vuur was aan dus dat was een fijn vooruitzicht.

Die dag gingen we de jungle in. Ik moest dus vrij lang wachten voordat er wat ging gebeuren. We kregen 2 flessen water van 1,5 liter, een kommetje, een kop, een lepel, toiletpapier en die hangmat en dat moest allemaal nog in onze eigen tas. Dat hadden ze ons wel even van tevoren mogen vertellen. Ik had namelijk geen plek meer in mijn rugzak voor al die spullen. Veel heb ik dus maar aan de buitenkant gebonden en toch nog maar wat erin gepropt. Het hoesje van mijn zonnebril wilde ik nog in het voorvak proppen maar ook die zat al vrij vol. En toen... heb ik de rits gesloopt. Heel fijn. Dus die heb ik mar met tape dichtgeplakt, op hoop van zegen, want die spullen konden dus echt nergens anders naartoe!
Eindelijk gingen we op weg, rond 10:30 uur. Een heel stoffig ritje met de auto en dan kan het lopen beginnen. We hebben een Ranger bij ons met geweer en een 'handyman' die spullen voor ons draagt zoals eten en pannen enzo en die heel goed is in het overleven in de jungle. In het begin ben ik best nerveus dat er slangen uit de bosjes komen of plotseling uit de boom bovenop je vallen. Ik zie het namelijk al voor me dat ik gebeten word en dat ze niks meer voor me kunnen doen omdat het ziekenhuis te ver weg is. En dan lig ik daar en sterf heel enzaam en alleen en kan alleen maar denken 'Waarom moest ik dit nou zo nodig doen?!'. Maar gelukkig voor mijn heb ik geen slang gezien. Het lopen is best zwaar, omdat het ten eerste heel heet is en ten tweede moet je continu bukken om onder takken door te gaan en overal moet je over bomen heen stappen. We lunchen onderweg vlak voor een heel steil stuk en komen rond 15:00 uur aan daar waar we ons kamp op gaan zetten. Het is er prachtig. Water (weer een stroompje), veeeeel vlinders, een mooie open plek voor onze spullen, echt mooi. We koelen lekker af in het water en gaan dan primitief koken. Heel leuk, op een kampvuur met een erboven aan een stok.
Om 20:00 uur gaan we al naar bed want we zijn hartstikke moe. Deze nacht heb ik 2 broeken aan en heb ik het iets minder koud. Nog steeds sta ik als eerste van mijn groepje om 7 uur op.

Vandaag gaan we naar een waterval lopen (je begrijpt, rond deze tijd had ik mijn verwachtingen van de waterval al wat bijgesteld). Een wandeling van 2 uur met minder zware tassen gelukkig want veel kon in het kamp blijven. Onderweg zien we olifantenpoep (er zitten hier dus echt beesten), soms ineens een stuk zand, wat heel onnatuurlijk lijkt maar dat kan bijna niet, en een stuk verbrand bos. De waterval is inderdaad niet zo indrukwekkend maar het water is heel koud en dat is precies wat we nodig hebben. Ook hebben we een visjesspa in de natuur, want het zit er vol met van die visjes die aan je tenen gaan knabbelen, heel grappig. Als we weer weggaan word ik nog door een soort bij geprikt. Onze begeleidster (Aom) haalt de angel eruit en de eerste 5 minuten prikt het heel erg en daarna helemaal niet meer. Heel gek. Gelukkig maar.
We moeten ook weer 2 uur terug. Onze handyman is een man van 50 met een berensterk gestel. Hij rent voor ons uit en wij houden hem nauwelijks bij. Van pauzes heeft hij ook nog nooit gehoord. Als wij om water schreeuwen stopt hij voor 2 minuten, maar dat was het dan ook. Water was trouwens schaars aan het eind. Dus hebben we ook gekookt rivierwater gedronken, wat smaakte als water met barbecuesmaak. Niet echt aan te raden maar gelukkig werden we er niet ziek van.

Onze 3e nacht in de hangmat is weer best fris en ik slaap weer niet zo heel veel. In de ochtend breken we het kamp af en gaan we op de terugweg. Terug doen we er 3 uur over. Onderweg eten we nog rijst met garnalen, de garnalen zelf gevangen door onze handyman in de rivier. Ongelooflijk, die man. De hele week heb ik trouwens dezelfde broek aan gehad als bij de olifanten. Ik had 2 broeken op een lokale markt gekocht voor nog geen 2 euro, dus dat kan geen kwaad toch?
Om 13:00 uur zijn we beneden en het enige wat we willen is cola! En fanta! En dat soort onzin. Dus we stoppen vij de eerste de beste lokale supermarkt en kopen alles wat ons hartje begeert. Daarna rijden we naar een resort, want de laatste nacht mogen we in een echt bed!
Als eerste wordt er natuurlijk uitgebreid gedoucht. Daarna een beetje rust en avondeten. 's Avonds gaan we nog ergens een soort milkshake halen. Ongelooflijk zoet, maar wel lekker. Op het resort is een soort feestje, muziek, chips, bier en een paar Thaise jongens die bij ons komen zitten. Ik moet nog een liedje zingen met karaoke, dus dat doe ik dan maar en we doen rare dansjes. Wel gezellig dus!
We slapen heerlijk in onze echte bedden en dan gaan we weer naar 'huis'.
Ik had Sterre nog kunnen zien in Bangkok morgen, maar ik heb echt de puf niet om weer weg te gaan. Heel jammer, maar ik heb even rust nodig!
Morgen ga ik dan maar wasjes doen en even naar de markt ofzo.

  • 24 Februari 2012 - 16:00

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Ik blijf het stoer vinden hoor. Gelukkig zijn het leuke jungle verhalen en heb je niets vervelends meegemaakt of het moeten die stekende bij en prikkende muggen zijn. Omdat je overal zwemt neem ik aan dat er daar geen krokodillen zijn (nog enger dan slangen vind ik). Dat je moe bent snap ik ook, gelukkig ben je een gezonden hollandse meid, dus daar kom je wel weer bovenop. Nu nog even twee weekjes lesgeven en dan naar Bejing. Eindelijk weer samen met Wolfgang. We gunnen het je zo.
    Dag lieverd, geniet ze.
    Kus mama

  • 28 Februari 2012 - 18:51

    Anoek:

    Hey zusje,

    Wat een leuke verhalen heb je toch weer! Behalve dan dat je gestoken bent natuurlijk :( De foto's zijn ook weer zo leuk! Je hangmatje ziet er wel schattig uit maar dat je daar niet lekker in slaapt kan ik me dan wel weer voorstellen..Ik zou er denk ik aan de andere kant weer uitvallen :) Wat had je nog meer kunnen zien naast herten en een bizon? Waren er nog veel meer enge beesten die je tegen had kunnen komen?
    Hihi ja vooral de tweede waterval maakte erg veel indruk denk ik? Het ziet er wel lekker uit in ieder geval. Ook de foto van de ochtend dat je wakker wordt in je hangmat, dat lijkt me dan toch wel weer bijzonder. Zit je daar in thailand, in je hangmatje, in de jungle en wordt je wakker gemaakt door een zonnetje. Hoe super is dat?
    En de foto van jou en de vlinder is ook echt heeeeeeeeel lief! Daar hebben jullie elkaar gevonden :)

    Jammer dat je Sterre niet meer hebt kunnen zien maar kan me voorstellen dat je ook wel een genoeg had gehad de afgelopen dagen. Leuk dat je nog wat gezongen hebt! Dit keer hadden ze wel het liedje van je keuze? :)

    Veel plezier nog zusje want het gaat alweer opschieten!!!! Ben heel benieuwd hoe het lesgeven is!
    Dikke kus van je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 82868

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: