Superweek! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Superweek! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Superweek!

Door: Maaike op cruise!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 December 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik heb me er zo lang op verheugd, en nu is het alweer voorbij…
Een week geleden kwam mama hier aan in Dubai! Ze landde al om half 7 ’s ochtends en gelukkig kon ik haar ophalen van het vliegveld. Zonder al teveel moeite kwam ze aan boord en in mijn cabine! We hebben de spullen neergezet en zijn eigenlijk meteen weer weg gegaan. We hebben een big-bus-tour door Dubai gedaan. Met een headset op zodat ons alle informatie verteld werd. Het was een prachtige dag en we hebben een hoop gezien.
Ook in Muscat (Oman) hebben we een geweldige dag gehad, we hebben namelijk een prachtige moskee bezocht (we hebben allebei een traditionele, prachtige jurk gekocht om ons te bedekken, anders mochten we er niet in) en zijn langs het paleis van de sultan gereden. Ook hebben we nog voor souvenirs geshopt in de souk, waar de verkoper Sabine en mij in een buikdanskostuum hees, waarna ze met ons op de foto wilden!
In Abu Dhabi hebben we een ausflug gemaakt naar de woestijn, waar we in een jeep door de zandduinen gereden zijn. Het was net een achtbaan! Berg op, berg af, zijwaarts eraf glijden, heel gaaf. Helaas werd mama er ziek van, maar ze is heel flink geweest en heeft gelukkig net niet moeten spugen.
Aan het eind van de week zijn we in Dubai nog naar de Dubai-mall geweest (enorm, met een schaatsbaan, een aquarium en een waterval erin…) en in de Burj Kalifa. Ten tijde van de bouw was dat het hoogste gebouw ter wereld, met meer dan 200 verdiepingen. We moesten boeken, zodat we erin konden en zijn toen op het uitzichtspunt op de 124e verdieping geweest. De lift ging met 10 meter per seconde naar boven, dus dat duurde niet lang.
Het uitzicht was geweldig, alhoewel het een beetje nevelig was. Heel stoer om daar eens geweest te zijn.
En mama heeft natuurlijk alle shows gezien en die vond ze geweldig. Wat ik natuurlijk heel fijn vond om te horen . Ook heeft ze backstage bij me gezeten terwijl ik me opmaakte, en mijn haren gedaan werden. We hebben samen heerlijk gegeten in het passagierbereik waar ik normaliter niet mag eten. Mama heeft natuurlijk ook 2 keer bij ons in de crewmess gegeten zodat ze weet hoe dat is. We zijn naar feestjes geweest, hebben gedanst, zijn samen in de crewbar geweest, en we hebben samen in mijn kleine cabine geslapen. Maar dat was eigenlijk prima te doen. Het luchtbed moest elke keer op het bed gelegd worden zodat we ons nog een beetje konden bewegen, maar het ging.
Dus ik heb een geweldige week gehad! En nu moet ik weer afkicken dat ze er niet meer is. Gelukkig is ze veilig geland (ben ik uiteindelijk te weten gekomen:p).
Ik wens iedereen een fijne kerst alvast! En ik laat weer van me horen.

  • 23 December 2010 - 15:16

    Marsha:

    Hi Maaike,
    leuk verhaal weer! Fijn dat je moeder langs is geweest en samen hebben kunnen genieten van het land en elkaar!
    Fijne feestdagen!
    Grxx Marsha

  • 23 December 2010 - 16:39

    Jolanda & Hans:

    Wat een heerlijke tijd samen, zo kom je nog eens ergens ;)

    Gezegende Kerstdagen een een voorspoedig 2011 !

  • 23 December 2010 - 17:37

    Joke:

    Hoi Maaike, wat leuk om dit te lezen, nét nadat ik de live versie van jouw mams aan de telefoon heb gekregen. Een superweek dus! Ook vandaag jouw leuke verrassing per post ontvangen. Héél bijzonder!
    Geniet van de kerst xxx

  • 23 December 2010 - 18:58

    Linda:

    Super leuk om te lezen weer! Je maakt echt een hoop mee zo!
    Jij ook hele fijne kerstdagen!

  • 23 December 2010 - 19:02

    Paul Meekel:

    Hoi Maaike,

    Aan de fotos te zien genieten je moeder en jij met volle tuigen. Wat een ervaringen hebben jullie opgedaan in dat toch vreemde Dubai. En wat zal je moeder weer trots op je zijn bytheway wat een mooie jurken hadden je moeder en jij aan.

    Groetjes en een hele fijn kerst PaPaul

  • 23 December 2010 - 20:44

    Zusje:

    Hey lief zusje!!!

    Wat heerlijk dat jullie het zo heerlijk hebben gehad :)
    Vind jou heeeeeeeeeeeeel lief!

    xxxxx

  • 24 December 2010 - 09:02

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Nou zit ik weer in dit koude landje! Wat een verschil en niet alleen in temperatuur, maar ook in cultuur en de mensen :). Wat hebben we het heerlijk gehad. Ik had niet anders verwacht, maar dat ik het daar ook zo mooi en interessant zou vinden heeft me toch wel verrast. Jij ook hele fijne kerstdagen en een goed uiteinde en een spetterend begin. Ik hou van je! Dikke kus

  • 25 December 2010 - 10:23

    Papa:

    het zal wel stil voor je zijn Maaike, zo zonder mama. Toch een fijne Kerst, we zijn met onze gedachten bij je.

    X papa

  • 27 December 2010 - 18:23

    Ellen:

    Lieve Maaike,
    Wat fijn dat je een week samen met je moeder kon zijn en dat ze alle ins en outs kon meemaken. Leuke foto's, zeker die in de prachtige jurken, staat jullie super.
    We hopen dat je een mooie kerst hebt gehad en dat je een geweldig 2011 gaat beleven met een te gekke ervaring waar je nu bent en komt.
    Dit neemt niemand je meer af. Veel succes en plezier!
    Heel veel liefs,
    Ellen & Mart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Aida Diva in Dubai

Deel 1 van mijn tweede contract.

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2011

Brrrr!

09 Februari 2011

Nog 1 week

29 Januari 2011

Hoesten en proesten

11 Januari 2011

Logboek

28 December 2010

Taxi horror
Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 82871

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: