Vrijwilligersbijeenkomst - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Vrijwilligersbijeenkomst - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Vrijwilligersbijeenkomst

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 November 2011 | Nederland, Mijdrecht

Vandaag op de bijeenkomst voor vrijwilligers geweest.
Het begon niet zo best, toen mijn bus vanmorgen een kwartier te laat kwam, ik daardoor de aansluiting op mijn trein miste en ten slotte dus 20 minuten te laat op de bijeenkomst kwam. Gelukkig waren en meer openbaarvervoer problemen en waren ze nog niet begonnen.
Het was een algemene informatiedag, dus niet specifiek voor mijn Thailandavontuur, maar ook voor andere avonturen in andere werelddelen en landen. Maar wel interessent!
Verhalen van meiden die al geweest zijn, over wat je kunt verwachten, waar je tegenaan loopt, hoe het is, en hoe je voor je het weet verslingerd raakt aan het land waar je je vrijwilligerswerk doet en dat je als je niet oppast er voor langere tijd wilt verblijven. We zullen zien ;).
Mijn vrijwilligerswerk is relatief kort, omdat ik een week met olifanten ga werken en dan twee weken met weeskinderen.
Je kunt van alles verwachten van het werk, ook dat ze je in het diepe gooien, je in je sop gaar laten koken, noem het maar op. Daarom hebben we een boekje gekregen met allerlei spelletjes die je met kinderen kunt doen. Zodat je een idee hebt om ze bezig te houden. Wie weet moet ik ze wel Engelse les geven. Maar hoe doe je dat als ze nog geen woord spreken? Hoe doe je dat als je helemaal geen speelgoed, boeken, materialen hebt?
Ik heb geen idee waar ik terecht ga komen. Misschien is het er moderner dan ik nu verwacht, misschien nog wel primitiever. Maar ik weet wel dat ik mijn uiterste best zal doen de kinderen met zoveel mogelijk liefde te overstelpen! En wat de olifanten betreft... die ook!
Nu ga ik verder met voorbereidingen. Dingen aanschaffen, visum aanvragen, over bepaalde dingen informatie opvragen, etc.
Maar mijn zin om dit te gaan doen is door deze bijeenkomst wel weer helemaal aangewakkerd!!! Let's go!

  • 26 November 2011 - 09:44

    Mama:

    En ik mag NIET mee (snik, snik)

  • 28 November 2011 - 16:34

    Frans & Jolanda:

    Hey Maaike!

    Leuk weer een (kort) verslagje te lezen. Wanneer is de planning dat je gaat? En waar zit je dan? Ergens in de rimboe zeker :) :), want in de stad zijn geen olifanten.

    Misschien zien we je nog als we binnenkort in Mijdrecht zijn.

    Liefs!

  • 29 November 2011 - 22:49

    Manon De Bruin :

    Hoi Maaike!

    Wat ontzettend leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen in Thailand als ik dat zo begrijp!
    Ik ben afgelopen september 2,5 week in Thailand geweest op rondreis, het is daar echt zo ontzettend mooi, de cultuur en de mensen. Echt een hele belevenis om nooit meer te vergeten!
    Ik ga je verhalen zeker goed volgen, ben benieuwd hoe jij het daar gaat vinden.

    Heel veel plezier, en GENIET!!
    Liefs Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 82868

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: