Spook ideeën - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Spook ideeën - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Spook ideeën

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Januari 2012 | Nederland, Mijdrecht

Ik lig in bed. Ik wil graag slapen. Het lukt niet. In gedachten ben ik namelijk bezig met wat komen gaat. En het is zo SPANNEND!
Je kan niet zeggen dat ik geen reiservaring heb. Je kan ook niet zeggen dat ik een watje ben (vind ik zelf). Maar toch vind ik het zó spannend!
Over 32 dagen is het zover en vertrek ik naar Bangkok. In mijn gedachten zie ik daar het water nog tot aan middelhoogte reiken. Het zal toch niet? Hoe kom ik dan op de plaats van bestemming? En kan ik daar dan überhaupt wel terecht?
Dan schiet me nog wat te binnen. Ik heb gekozen voor een week jungle trekking! Wat beZIELde me in godsnaam!! Waar slaap ik dan? Ik hoef geen matje mee zeggen ze. Ook geen slaapzak. Een lakenzak is voldoende, met een fleecedekentje. Ik zie mezelf daar al, liggend op een berg met dennennaalden (hebben ze daar eigenijk wel dennenbomen?), in mijn lakenzak, met het fleecedekentje opgetrokken tot onder m'n neus en rillend van de kou. Want het regent dat het giet (dat doet het namelijk in de tropen, toch?). Ik ril ook van angst, want vanuit het donker staren wel 6 paar van die gele lichtgevende ogen me aan... Whaaaa!
Nee, nou doe je even normaal. Maan ik mezelf tot kalmte. Haal je niet van die idiote dingen in je hoofd! Maar helemaal gerust word ik er niet op. Ik weet ten slotte echt niet wat me te wachten staat.
Nu kan ik nog wel internetten tot ik erbij neerval! Ik google het weer, de mensen, het gebied. Ik zie foto's van de accomodatie, ik heb al verhalen gehoord van andere vrijwilligers. Dus eigenlijk moet ik niet zeuren. Twintig jaar geleden ging zo'n avontuur als het mijne er heel anders aan toe. Schaarse telefoontjes vanuit het verre land. Misschien wel verhalen van andere vrijwilligers, maar niks foto's van de accommodatie, de omgeving en het weer.
Met kerst heb ik een hele uitrusting gekregen. Ik ga met rugzak, ik wil namelijk wel een goede eerste indruk maken. Anders zie ik mezelf daar al staan, met mijn trolley, vastgelopen in de modder, op hoge hakken en vuurrode wangen: "Waarom ligt hier G*Dver geen ASFAAAAALT!!...
De rugzak leen ik van het schoonbroertje (ik weet het, zoiets heet zwager, maar schoonbroertje klinkt toch veel liever?), de rest heb ik dus gekregen. Extra slotjes, een travelsafe (een soort zak met een metalen net erin zodat ze het niet kunnen openknippen)die je ergens aan vast kunt maken, een personal alarm, een travel handdoek (extra licht en sneldrogend), spul om water mee te desinfecteren, kleine flesjes om shampoo e.d. in mee te nemen, DEET (anti-muggen), zakken om kleding luchtdicht in te stoppen, noem het maar op!
Ik neem maar aan dat de spook ideeën normaal zijn, ondanks dat heb ik er namelijk nog steeds reuze zin in!!
Maar eerst ga ik over 3 dagen voor 2 weken naar Brazilië voor een heel ander soort reis. Een luxueuze cruise, op het schip waar ik normaliter op werk. Heerlijk van de zon genieten. En van Vriend!! :D

  • 02 Januari 2012 - 20:22

    Lisa:

    Hee nichtje!

    Ziet er mooi uit!
    Die spook ideeën zijn wel normaal hoor:)
    Het is menselijk om je druk te maken over dat soort dingetjes voordat je weggaat!
    Ik herken het heeeeeeeeeel erg :P
    Ik wil je vanaf hier vast heel veel plezier en geluk toewensen!
    Geniet eerst lekker van je luxueuze weken op het schip!
    Heel veel plezier in Thailand!
    Ben benieuwd naar je verhalen na die tijd!

    Dikke kus,

    Je (kleine) nichtje Lisa (L)

  • 03 Januari 2012 - 04:47

    Sterre:

    Lieve Maaik,

    Bangkok is helemaal droog, niks meer van overstromingen te merken, en de jungle is helemaal voorbereid op jouw komst hoor! Ik ben na Bangkok via Nong Khai naar Laos gegaan, toch nog een stukje primitiever dan Thailand maar ook hier is het heel goed te doen. Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken, meest belangrijk is je deet spray en je lach, je gaat het heerlijk vinden!
    En ik raad je aan om ook een luchtige lange broek mee te nemen, niet alleen uit respect voor de bevolking maar ook omdat je dan minder kans hebt op prikken of kriebelplanten ed. Zal je ook al wel bedacht hebben, en anders kun je ze kopen voor een appel en een ei. Of alleen een appel.
    Dikke knuffel uit Luang Prabang en probeer maar te genieten van de voorpret!
    xXx

  • 03 Januari 2012 - 07:54

    Anoek:

    Zusje,

    Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen en dat je je zorgen maakt dat mag! Want het is me toch ook een onderneming!!!! Ik weet zeker dat je het super gaat vinden en dat je zult genieten van alles wat je ziet en meemaakt. En als ik die voorraad spullen zo zie kun je die olifanten, spinnen, slangen, tijgers, muggen en krokodillen wel aan :)
    Eerst maar eens lekker genieten van Brazilie..lekker bruin worden, in de zon liggen en samen zijn met Wolfgang. En als ik hier naar buiten kijk: regen, storm en 6 graden denk ik niet dat je hier iets zult missen. Wij gaan jou natuurlijk wel weer missen!!!!!! Daarom kom ik donderdag nog even met je knuffelen en je heeeel veel plezier wensen. En dan zien we je gauw weer..met weer een ervaring rijker...

    Dikke knuf,
    je zusje

  • 03 Januari 2012 - 09:04

    Mama:

    Wat heb ik gelachen om je verhaal. Je schrijft erg leuk, misschien kun je daar ooit nog eens iets mee doen. Ik snap heel goed dat je ligt te malen om alles wat er eventueel kan gaan gebeuren. Het is normaal hoor. Het wordt pas abnormaal als je om die spook ideeën besluit je reis te annuleren.
    Lieverd, je gaat het fantastisch vinden en om al die enge beesten maak je gewoon een omweg (niet te groot, want dan kun je weer verdwalen!).
    Nu eerst naar Brazilië. Naar Wolfang. Dat wordt zeker weten genieten.

    Kus mama

  • 03 Januari 2012 - 09:06

    Geerke En Leo:

    Hoi Maaike,

    ziet er stoer uit, je jungle uitrusting! (Ik mis alleen een zg "Travel save pakkket" waar naalden, infuus, pleisters en verband in zit, alles steriel. Wordt dat niet aangeraden om zelf mee te nemen?)Het zal helemaal goed komen, je hebt je zo voorbereid op je vrijwilligerswerk. En een beetje angst is alleen maar goed, anders ga je het nog als een vakantie trip naar een luxe boot beschouwen:-)
    Geniet van je komende tijd met Wolfgang en Brazilie. Groet, Leo en Geerke

  • 03 Januari 2012 - 21:23

    Frans & Jolanda:

    Daar gaat een meisje naar de jungle...... Haha :) :)

    Zou een leuke naam voor een tv-programma kunnen zijn..... mmmm.
    Mooie spullen heb je alvast wel en dat is al het halve werk. Het avontuur kan beginnen. En het wordt vast heel erg leuk. Zoals Sterre zei, je lach doet wonderen daar. De mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. De Thaise groet (handen gevouwen voor de borst en beetje buigen) zul je ook snel leren.

    Ik hoop dat je daar af en toe een verhaaltje kunt schrijven en versturen. Je schrijft ontzettend leuk. :)

    Heel veel plezier in Brazilië en tot ziens!

    Liefs

  • 27 Januari 2012 - 18:46

    Ellen De Bever:

    Hahah geniaal verhaal! Het is inderdaad allemaal ontzettend spannend. Ik lig ook weleens uren wakker en probeer ik me te bedenken hoe het daar zal zijn. Nou binnenkort zullen we het allemaal meemaken! Gaat vast helemaal goed komen daar :)!
    (Al ben ik toch best blij dat ik niet gekozen heb voor die trekking. haha)

    Groetjes, Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 82876

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: