Visumstress - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Visumstress - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Visumstress

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Januari 2012 | Nederland, Mijdrecht

Het is begin januari 2012. Op 5 januari ga ik op vakantie op cruise naar Brazilië & Vriend. Mijn vertrekdatum voor Thailand komt steeds dichterbij, dus nu wordt het tijd om mijn visum aan te vragen. De dinsdag (de 3e) heb ik al geblokkeerd in mijn agenda om naar het Thaise consulaat in Amsterdam te gaan. 's Ochtends sta ik op tijd op, want aanvragen kan tussen 10:00 en 13:00 uur. Vlak voordat ik de deur uit wil gaan kijk ik nog even gauw op internet, of ik het juiste adres heb, de juiste openingstijden, de juiste route. En dan zie ik het.
Aanvragen duren 1 tot 2 werkdagen. Bij het aanvragen moet je je paspoort afgeven. Shit! Dat kan dus niet! Over 2 werkdagen is het donderdag 5 januari en dan heb ik mijn paspoort nodig. Zonder laten ze me niet naar Brazilië vertrekken vrees ik... Dat is echt enorm balen! Mijn planning voor de woensdag (naar het Chinese consulaat in Den Haag) wordt nu ook van de baan geveegd. Nou, dan zit er niks anders op dan na mijn vakantie te gaan. Ik check nu ook maar even de website van het Chinese consulaat. Aanvraagtijd: 4 werkdagen! Dat wordt krap... Ik ben hoeveel werkdagen thuis? Ehm, 9. Op maandag naar Amsterdam, paspoort op woensdag ophalen (kan alleen tussen 14:00 en 15:00uur), donderdag dan naar het Chinese consulaat (want dat sluit elke dag om 15:00uur), paspoort en beide visa klaar op... woensdag 1 februari! Dat is wel erg op het nippertje zeg, bah!

Het is 23 januari. Ik ben terug van vakantie en ik ga naar Amsterdam om mijn Thaise visum aan te vragen. Ik arriveer om 10:00 uur. Om 10:25 uur ben ik aan de beurt. Ik leg uit dat ik ietwat onhandig ben geweest in mijn planning en vraag of het mogelijk is mijn visum op dinsdag al op te halen. De dame achter de balie is heel erg vriendelijk en fluistert: 'Kom om 11:00uur maar terug'. Om 11:00uur ben ik aanwezig, om 11:30uur ben ik aan de beurt en... Thais visum in THA POCKET! :) Wat ben ik een bofkont.
Het is dinsdag 24 januari. Door mijn meevaller van gisteren kan ik vandaag al naar Den Haag. Mama is vrij dus ik mag met haar auto. Ik heb geen file, het zit lekker mee en om 10:00 uur parkeer ik voor de deur. Ik ga het gebouw binnen (toiletbezoekje, ik ben tenslotte al een uur onderweg), ga naar de 6e verdieping en... het is er akelig donker. En stil. En leeg. Er hangt een briefje op de deur. Op 23, 24 en 25 januari zijn wij gesloten vanwege het Chinees Nieuwjaar.
AAAAAAAARRRRRGGGH!!!
Nouja... dan moet ik dus alsnog op donderdag naar Den Haag (alweer) en dan is mijn visum dus hopelijk toch nog op woensdag klaar. Of ik vraag gewoon spoed aan. Een toeristenvisum in 4 werkdagen kost 70,70 euro. Een visum in 3 werkdagen kost 117 euro. Scheelt maar 46,30... Hmmm. Misschien toch maar niet. Thais en Chinees Consulaat. 1 uur of 4 werkdagen. Ik vind het nogal een verschil. Ik vraag me sowieso af waarom een stempel 4 werkdagen moet duren, maar dat zal mijn Hollandse (of Brusselse, het is maar net hoe je het bekijkt) nuchterheid zijn. Wens me in ieder geval geluk, dat het allemaal op tijd in orde komt!

Mijn vakantie was overigens een droom. De reis was lang en vermoeiend, maar het was de moeite. Ik kwam heel vroeg aan en kon Vriend al heel snel doodknuffelen! Helaas ben ik mijn stem nog 2 dagen volledig kwijt geweest. Het is maar goed dat ik er voor vakantie was! Nu is dat weer helemaal goed hoor. We hebben fantastisch weer gehad. We hebben Manaus, Santarém, Belém (alledrie Brazilië ), Île Royale (Frans Guyana), Port of Spain (Trinidad and Tobago), Fort de France (Martinique), Philipsburg (St. Maarten) en Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) bezocht. We hebben fantastische uitstapjes gemaakt en heel veel foto's. Ik ben volledig ontspannen en heb er enorm van genoten!
Nu op naar het volgende, hopelijk met alle visa op tijd klaar.

  • 26 Januari 2012 - 11:23

    Anoek:

    Sussie, fijn dat je vakantie zo leuk is geweest! De foto's zien er ook echt super uit!
    En wat balen van dat gedoe met je visum..een reisje op en neer naar den haag voor niets maaaaaaaar...uiteindelijk komt het dan toch allemaal goed :) Gelukkig maar!
    Nou ben je echt READY TO GO! Spannend, maar zo ontzettend leuk!!!!!!!

    Ik ga je wel weer missen hoor :( Maar ik mag dit weekend nog lekker even van je genieten en dan hebben we woensdag ook nog een dagje samen. Ik kijk ernaar uit!

    Dikke knuf en tot gauw!
    kusje van je zusje

  • 27 Januari 2012 - 18:26

    Oma En Opa:

    Was allemaal wel hectisch maar met dat engeltje op je schouder is alles toch goed gekomen.
    Zijn nu al nieuwsgierig naar je volgende avonturen.
    Dikke kus van Ons

  • 30 Januari 2012 - 08:48

    Joep(trouwe Lezer ):

    Veel plezier op je nieuwe reis. Kijk uit naar jouw verhalen en foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 82873

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: