'Tas-inpak'dag - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu 'Tas-inpak'dag - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

'Tas-inpak'dag

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Februari 2012 | Nederland, Mijdrecht

Zo. De visa zijn binnen. Ik kan Thailand en China zonder problemen in! Dat heet voorbereiden. Ik ben natuurlijk reuze goed voorbereid. Ik weet al een tijdje dat ik deze reis ga maken tenslotte. En ik heb hem zelf uitgezocht en samengesteld! Maarreh... dat de gemiddelde temperatuur in Beijing in maart 12 graden is, DAT was even aan mijn aandacht ontsnapt. Oeps.
Ik dacht, Azië. Azië is warm. Niet erbij nadenkend dat China natuurlijk wel erg noordelijk en akelig dicht tegen Rusland aan ligt. Ik bladerde dus door mijn nieuwe Loney Planet van Beijing en ik kreeg ineens een koude schok. Twaalf graden.... Brrr! Maar beter dat ik er nu achter kom dan wanneer ik uit het vliegtuig stap in mijn korte broek en teenslippers.
Betekent dus wel dat de inhoud van mijn tas er een tikje anders uit gaat zien. Gympen meenemen lijkt me namelijk wel een goed ideetje. Verder heb ik de afgelopen dagen nog wat geshopt (de laatste benodigdheden en natuurlijk ook gewoon wat leuke hebbedingetjes, het is tenslotte uitverkoop!) en ik heb afscheid genomen van mijn lieve zusje.
Vandaag is de grote 'tas-inpak'dag. Tot nu toe gaat het voorspoedig. Ik heb bijna alles wat ik nodig denk te hebben er al in en ik heb nog steeds ruimte! Of hij nog te tillen is heb ik (om teleurstellingen te voorkomen) nog maar even niet geprobeerd. Tijdens het inpakken kwam ik ook nog een informatiefoldertje tegen over mijn reis. Die ik dus nog niet zo zorgvuldig had doorgelezen. Zo ben ik nou eenmaal, als het nog een week of verder weg is dan staan mijn gedachten er nog niet zo naar.. Maar goed, nu dus wel! En ik heb een dag tot dag planning van mijn eerste week (de introductieweek) en van de tweede week (de jungleweek) doorgelezen. En het klinkt toch LEUK! Ik heb er echt ongelooflijke zin in, en zit nu te stuiteren van enthousiasme! Mijn angsten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen (hoe toepasselijk, met dit weer) en ik ben er helemaal klaar voor! Het zal wel een flinke schok worden qua temperatuur want het is daar nu 34 graden. Oooh, heeeeerlijk!
Ik ga zo nog een laatste uitgebreide douche doen en verder met de laatste dingetjes inpakken. Vanavond ga ik nog even heel decadent met papa en mama aan de 'kaasplateau'. Dat zijn gewoon allemaal Franse kaasjes met stokbrood, toastjes en wijn natuurlijk.
Morgen vlieg ik om 12:30 uur (hopelijk valt het mee met de hoeveelheid sneeuw anders wordt dat nog lastig) en mijn volgende update zal dan zijn vanuit Thailand, Singburi!!

  • 02 Februari 2012 - 16:38

    Mama:

    Ja, ja, een goede voorbereiding is het halve werk. Gelukkig werkte het Thaise consulaat mee, maar had je pech dat je met Chinees Nieuwjaar bij het Haagse consulaat was!!! Uiteindelijk is het gelukt en het gaat tenslotte om het eindresultaat. Je snapt dat papa en ik blij zullen zijn wanneer je weer terug bent, want we kunnen wel 100 dingen verzinnen die verkeerd kunnen gaan. Toch vind ik het geweldig dat je gaat en zou ik er niet over dromen je hierin tegen te werken (alsof je dat zou toelaten!). Heeeeeel veeeeeel plezier en omdat ik je moeder ben, weer voorzichtig en kom gezond weer terug.
    Dikke kus

  • 04 Februari 2012 - 20:59

    Anoek:

    Hihi ja dat is wel weer echt maaike..om een dagprogramma te vinden de dag voordat je weg gaat :) Het was echt heeeeeeeeeeel erg fijn om zo nog een dagje samen te hebben moppie! En nu ben je al weg..heel ver weg :( maar gelukkig ben je veilig aan en zit het eerste deel van je reis erop.
    Ga maar lekker genieten! En ik weet zeker dat je het naar je zin gaat hebben..hoe leuk is alles wat je gaat doen!!! Ik denk aan je vanuit het -14, witte nederland.
    DIkke kus voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 82871

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: