Maaike moe! - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Maaike moe! - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Maaike moe!

Door: Maaike op cruise!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Oktober 2010 | Duitsland, Hamburg

Het is weer eens zover. Maaike = moe!
Maaike is gaar. Maaike is blegh!
Het hoort erbij, dat weet ik inmiddels. En dan heb ik het nu nog wel makkelijk!
Ik heb pas 2 shows nieuw geleerd. Maar ook 1 ópnieuw geleerd en 4 opgefrist.
Mijn 3 nieuwe collega's hebben het pas echt zwaar, die hebben alles nieuw!
Nu al zing ik de hele dag liedjes van show, doe ik danspasjes in mijn slaap en word ik wakker met alles in mijn hoofd wat ik nog te doen heb.
Nou komen er ook wel 2 kleine stressfactortjes bij kijken hoor. Zo ga ik namelijk aankomende week voor 2 dagen terug naar Nederland. Ik vlieg op woensdagochtend naar huis en op donderdagavond weer terug. Omdat... ik auditie ga doen! Vanaf het schip is dat natuurlijk echt onmogelijk en nu is het wel omslachtig, maar te doen. Dus ga ik éven 2 daagjes op en neer om auditie te doen voor Wicked. Een hele gave musical, dus zeker de moeite waard! Maar het levert wel stress en zenuwen op. Ik moet daarvoor namelijk ook een lied leren, en een scène. En natúúrlijk vind ik het spannend, want als ik eenmaal ergens auditie voor doe waarbij ik materiaal heb gekregen voor een bepaalde rol, dan sta ik in mijn hoofd al IN die musical. Ik bedenk al hoe het zal zijn om dat te spelen. En natúúrlijk gebeurt het vaak genoeg dat ik het uiteindelijk niet krijg. En dan ben ik toch altijd even een beetje van mezelf kwijt. Omdat mijn toekomstplan (wat in mijn hoofd al zo mooi en volledig en glorieus tot stand was gekomen) toch maar mooi weer eens in duigen valt. Dat is een van de redenen waarom auditeren zo zwaar is. Maar ik ga er weer vol voor en zal uiteraard laten weten hoe het me is vergaan.
Het tweede stressfactortje is mijn soloprogramma. Overambitieuze ik wilde natuurlijk voor haar tweede contract een ander soloprogramma. Want stel je voor dat je 2 keer hetzelfde doet en het makkelijk houdt voor jezelf. Dat kan natuurlijk niet!
En ik heb een vrij ambitieus plan geschreven, met een voice-over erbij en allerlei projecties op onze LED achterwand. Heel gaaf, al zeg ik het zelf. Enig nadeel is dat dit alles wel goedgekeurd moet worden. En op de een of andere manier zijn de mensen die het goed moeten keuren (eigenlijk is het er maar 1, een choreograaf, die dus vrij weinig van zingen weet) er nu ineens (na 2 weken) niet meer zo zeker van of het wel een goed idee is. Dus moet ik met hem om de tafel om hem ervante overtuigen dat het wel degelijk een heel GOED idee is! Hij kan toch ook niet verwachten dat ik ineens in de laatste 3 weken een heel andere opzet maak? Dat WIL ik ook gewoon niet!
STRESS!!!!!! En dat maakt moe.
Tijd voor een kopje thee en een fijn serietje op de laptop.
Ik zeg: ooooooontspan!

  • 24 Oktober 2010 - 19:13

    Linda:

    Wicked!!!!! Dat zou wel super gaaf zijn! Toi toi toi voor de audities!

  • 24 Oktober 2010 - 19:22

    Marsha:

    Lieve Maaike,

    heel veel succes met de audities!! Ik geloof in je!

    Kus

  • 24 Oktober 2010 - 19:53

    Manon:

    Maaike!
    Heel veel succes met de auditie!! En natuurlijk met t instuderen van de shows ;) Leuk om al je avonturen weer te lezen!

    Liefs Manon

  • 24 Oktober 2010 - 20:02

    Wilma Brussel:

    Ach lieve Maaike,

    wat maak je je zelf toch gek/moeilijk! En dat terwijl je zo van alles geniet en hier dus eigenlijk niet buiten kan!
    Maar heb vooral vertrouwen in jezelf want je bent een kei. Een toppertje!!
    Geloof in jezelf want je kan het.
    Zal heel hard voor je duimen voor de auditie!! Ga er voor!

    Dikke kus,
    mutserige 'tante'

  • 25 Oktober 2010 - 07:31

    Joep(trouwe Lezer ):

    Wens je alle succes bij je auditie. Voor welke rol kies je?

  • 25 Oktober 2010 - 18:15

    Anoek:

    Bleeegh zusje!! Niet leuk!!! Nou gewoon praten als brugman hoor, je kunt toch niet ineens nu nog iets heel anders moeten bedenken! Dat zou pas ECHT stom zijn :) En anders zeg je maar dat je mij op hem af stuurt nou dan wordt ie echt wel heeeeul erg bang hoor.
    Enne...die 2 daagjes naar huis zijn misschien wel even stressvol maar ik weet wel iemand die heeel blij is dat die jou nog even kan zien (ikkeikkeikkeikkeikkeikke) nmaar ik zeg natuurlijk niet wie, dat snap je.

    Nou zusje tot heeeeeeeeeel gauw..de cake staat klaar, hihi

    xxxx

  • 25 Oktober 2010 - 18:54

    Joke:

    Hoi Maaike, wat is het balen dat vermoeid zijn hè?! Maar je vindt vast genoeg energie om je auditie op overtuigende wijze te doen. Ik ben benieuwd en hoop natuurlijk op het beste. Heb vertrouwen in jezelf!
    Dikke x

  • 26 Oktober 2010 - 17:38

    Joske:

    Lieve Maaike,
    Heel veel succes hoor met je auditie!!! Ik duim voor je. En ik denk nog wel aan je hoor, ondanks dat we elkaar al zo lang niet meer hebben gezien...
    Dikke kus en veel liefs,
    Joske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Hamburg

Aida Diva in Dubai

Deel 1 van mijn tweede contract.

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2011

Brrrr!

09 Februari 2011

Nog 1 week

29 Januari 2011

Hoesten en proesten

11 Januari 2011

Logboek

28 December 2010

Taxi horror
Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 82869

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: