Aftellen - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Maaike op cruise!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 November 2010 | Duitsland, Hamburg

Ik tel af!! Nog maar 4 hele dagen in Hamburg en de vijfde vlieg ik naar Dubai!
De tijd hier is best hard gegaan, ondanks dat ik soms minder te doen had dan ik gewend ben en waardoor ik soms een beetje verveeld, alleenig en ellendig was. Deze laatste week zit propvol en dat bevalt me prima. Ik repeteer nu ook dagelijks van 10 tot 6 want we leren deze week de laatste 2 shows, ook meteen de moeilijkste shows. Namelijk: I want it all (een Queenshow) en Your Songs (een Elton John show). Gelukkig doen mijn hersenen het nog prima en heb ik geen moeite de stapjes en teksten te onthouden. Ik heb zelfs nog geen 'mijnlijfkanditpasjenooitentenimmer'-frustratie gehad. Ook de make-up workshop ging verbazingwekkend goed. Ik kan duidelijk merken dat ik wat geleerd heb in die 6 maanden aan boord, ik maak me veel sneller met veel meer gemak op. Heerlijk!
Ook ben ik druk geweest met mijn soloprogramma. De voice-over die ik nodig had is opgenomen en ik heb een mooie jurk. In eerste instantie was dat nog niet zo simpel, bleek. Als je namelijk doorgeeft wat voor programma je gaat doen en wat voor kostuum je daarbij in gedachten hebt en niemand heeft daarnaar gekeken op het moment dat je bij je 'fitting' komt zakt de moed je een beetje in de schoenen. Zeker als alles wat ze voor je hebben uitgezocht allemaal lange avondjurken zijn (wat je totaal NIET in gedachten had) en de enige jurk die er qua model wel mee door kan knalrood is (NIET mijn kleur..). Gelukkig werd er nog geshopt door de 'heren-kostuumafdeling' en kwamen ze op de proppen met een jurk die ik OOk totaal niet in gedachten had, maar die wel geweldig is! Dus ik ben alsnog blij. So far so good zullen we dan maar zeggen.
Misschien scheelt het dat ik wat heb om naar uit te kijken en het eerste waar ik naar uitkijk is morgen! Papa en mama op bezoek in Hamburg. Eigenlijk alleen maar voor een dineetje en een ontbijtje en dan gaan ze weer naar huis. Maar ik vind het super! Heel gezellig! Fijne bijkomstigheid is dat ik al mijn winterkleren terug kan geven en al mijn zomerkleren afgeleverd krijg :). Scheelt ontzettend veel als je maar 20 kg voor 3 maanden mag meenemen...
-------------------------------------
Voor iedereen die ik nog heb gemist via Hyves, Facebook of de mail, hier zijn 3 links naar filmpjes van mij in oude shows aan boord:

* http://www.youtube.com/watch?v=IsvmoHRr-4s

* http://www.youtube.com/watch?v=SunWL3O6qYw

* http://www.youtube.com/watch?v=2tbhQvmkeYI

• 12 November 2010 - 20:10

Anoek:

Hey zusje,
    Fijn dat de tijd nu snel gaat, des te eerder is het zo ver: op naar Dubai! Maar geniet maar eerst eens lekker van papa en mama. Het is maar goed dat je niet op mij hebt gerekend want ik ben ziek thuis :(
    Succes nog even deze daagjes en we bellen nog he!
    Dikke knuf,
    je zusje

• 13 November 2010 - 09:05

Marsha:

Hi Maaike,

Super, die filmpjes!! Ik word steeds nieuwsgieriger naar je solo-programma!

Lekker genieten daar!

Kus,
    Marsha

• 15 November 2010 - 15:16

Jolanda En Hans:

Geniet lekker van deze reis, je heerlijke werk en het mooie weer. :)

• 18 November 2010 - 11:30

Leo En Geerke:

Hoi Maaike,
    wij zijn weer in de gelegenheid om je site te volgen. Inmiddels ben jij in Dubai aangekomen, wat is je 1e indruk?
    Maak er weer iets moois van, en graag niet zo spannend als die gebeurtenissen in je vorige reis:-)!

Groetjes,
    Leo en Geerke

ps onze vakantiedagen (en geld) zijn op, dus de komende maanden een bootreisje zit er niet in:-(