Leuk nieuws - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu Leuk nieuws - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Maaike Brussel - WaarBenJij.nu

Leuk nieuws

Door: Maaike op avontuur in Azië

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 Februari 2012 | Thailand, Singburi

Jaaaaa, ik heb leuk nieuws!! Morgen ga ik Sterre zien!! Ze is vandaag in Bangkok aangekomen en morgen komt ze naar Singburi. Als het goed is gaat ze dan morgenavond met mij en mijn introductieweek groepje mee eten ergens in een shoppingmall en dan gaat ze vrijdag ook mee met ons uitstapje omdat we dan naar een plaatsje gaan waar een treinstation is en vanaf daar kan ze dan door naar Chiang Mai. Echt zoooo leuk! We hebben allebei een Thais nummer nu dus we hebben vanmiddag echt 3 keer uitgebreid gebeld. Maakt niks uit, afspreken in Amsterdam of in Singburi, wij draaien er onze hand niet voor om!
Verder waren de afgelopen 2 dagen ook heel erg leuk.
Gisteren zijn we lang op stap geweest en hebben we veel mooie dingen bezocht. We zijn naar Ayuthaya geweest, een stad die dateert uit 1300. Het was ooit de hoofdstad van Thailand. Nu is het gewoon allemaal mooi en oud. We zijn ook een tempel in geweest, waar ik op de Thaise manier mijn respect voor Boedha heb betuigt (buigen en bidden). Later zijn we naar een groot liggend Boedhabeeld geweest, waar je ook een soort bidritueel kon doen. Ik had het idee dat Goong (onze lieve gids) het eigenlijk zelf wilde gaan doen, maar toen bood ze het mij aan en dat leek me eigenlijk wel leuk. Dus heb ik met 3 stokjes brandende wierrook, een kaarsje, een bloem en een papiertje met bladgoud in de hand een wens gedaan. Daarna mocht je alles behalve het bladgoud wegleggen. Het bladgoud mocht je daarna ergens op Boedha plakken. Hij had dus overal mooie gouden plekken. We hebben ook nog geprobeerd een muntje aan zijn voeten te laten kleven. Als dat lukt komt je wens sowieso uit. Eerst dacht ik dat ze die paar muntjes die daar hingen gewoon hadden vastgeplakt, maar dat zal wel niet want na ons kwamen 2 mensen waarbij het muntje bleef plakken! Bij ons helaas niet...
Na de lunch zijn we bij een olifantendorp geweest. Dat was wel een beetje zielig. Die olifanten doen kunstjes, zoals mooi zitten. Maar de man die ernaast staat heeft een stok met een haak eraan in zijn hand. Ik heb niet het idee dat de olifanten het erg leuk vinden. Daar vlakbij was ook een oude Thaise woning zoals de rijken vroeger leefden. Zag er heel mooi uit. Even verderop was een ruine van een oud paleis van de koning, waar hij ook speciale ceremonies hield. Er stonden wel een paar mooie torens nog. Maar door de overstromingen mocht je nu nergens meer in omdat het gevaarlijk was. Op de borden waarop staat wat het is kan je ook precies de lijn zien tot waar het water heeft gestaan. Echt heel erg.
Volgende op het programma was een floating market. Markt in bootjes eigenlijk. Alleen was dit geen traditionele en konden we dus niet vanuit de bootjes dingen kopen. Maar wel als je uitstapte en het zag er heel leuk uit. Ik heb kokosijs gegeten (heeel lekker), een groene soort pannekoek met een soort harde suikerspin erin (ook erg lekker) en een raar snoepje (iets minder lekker) geproefd. Daarna gingen Goong en een paar meiden een visjesspa doen. Heeeeel grappig om hun gezichten te zien, want ik weet hoe het kietelt :)
Goed, daarna hebben we weer ergens gegeten en toen gingen we naar huis. Het was echt een topdag.
En vandaag was ook geweldig! We kregen 's ochtends eerst Thaise les. Thais is hartstikke moeilijk want je kunt alles op 5 tonen uitspreken en dan heeft het een hele andere betekenis. Maar ik heb goed opgelet en kan nu in ieder geval hallo en dankjewel zeggen.
Daarna hebben we zelf Thais gekookt. Met hulp, dat wel natuurlijk. Een papaya salade, die erg lekker was en best pittig. Wij hadden er 1 klein pepertje in, en Goong doet er wel 5 in! Daarna hadden we nog bandnoedels met groenten en saus, ook heerlijk. En als toetje banaan met kokosmelk. Ik heb alleen niet teveel banaan gegeten want ik zit een beetje verstopt. Ik had juist het tegenovergestelde verwacht, maar goed. 's Middags heb ik dus maar pilletjes gekocht en dat zou moeten helpen. We hebben vanmiddag ook nog gezwommen en ik heb even een hotel bekeken voor Sterre. Als diner hadden we een soort barbecue in een restaurant. Net heb ik mijn Vriend gebeld!!

  • 08 Februari 2012 - 20:37

    Papa:

    wat zeg ik dan altijd Maaike?
    Even in de gaten houden, want je wilt niet leeglopen, maar zeker ook niet verstopt zitten.
    X papa

  • 08 Februari 2012 - 22:58

    Mama:

    Gelukkig heb je het weer naar je zin. Wat een leuke foto's en wat een leuke meiden. Je zou echt niet zeggen dat je ouder bent hoor (en dat is een compliment)!
    Fijn dat we zoveel van je horen EN zien natuurlijk.
    Geniet ervan want je weet, deze ervaring pakken ze je nooit meer af.

    Kus

  • 09 Februari 2012 - 10:50

    Zusje:

    Heeeeey travelgirl :)

    Leuk al die foto's!!! Zo krijgen we echt een beetje een idee van waar je zit! Het ziet er echt super uit allemaal! Die boeddha's, wat zijn die groot! En wat een rituelen horen daar dan weer bij zeg..jammer dat je muntje niet bleef plakken :) Nou wordt mijn salaris dus niet verdubbeld, want dat had je gewenst toch? hihi
    En dan dat olifantje!!! Hoe LIEF, al ziet het er ook een beetje zielig uit..en zeker als je schrijft dat de beestjes het niet leuk hebben..Gek is dat eigelijk, ergens vindt je het zelf dan ook leuk om met ze op de foto te gaan maar is het wel zielig hoe het allemaal gaat.
    Het marktje op het water lijkt me ook leuk :) En dat je al die dingen hebt geproefd hoort er natuurlijk ook wel bij, misschien dat ik dat zelfs zou doen op zo'n reis :)
    Heeeeeel veel plezier met Sterre! Pas goed op jezelf en luister maar goed naar het advies van je papa.

    lao jer gun :) (betekent blijkbaar, tot ziens)

    KUS!

  • 11 Februari 2012 - 11:40

    Frans & Jolanda:

    Hey Maaike,

    Even laten weten dat we ALTIJD jouw belevenissen volgen. Superleuk om te lezen, zeker omdat je zo leuk schrijft:). Houd je haaks en altijd goed naar je vader luisteren!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Solo zangeres op een cruiseschip. Elke avond een andere show van 30 min. Soms met 8 dansers, soms alleen de 6 zangers. Een wereldbaan! www.maaikebrussel.nl

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 82872

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 28 Januari 2013

Zingen op AIDA Bella

30 April 2012 - 10 September 2012

AIDA Sol - Noord-Europa

03 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Thailand-avontuur & China vakantie

14 Mei 2011 - 03 September 2011

AIDA Blu in Noord-Europa

11 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Aida Diva in Dubai

27 April 2010 - 13 Augustus 2010

Aida Diva cruise (Middellandse zee)

12 Oktober 2009 - 06 Maart 2010

AIDA Bella Cruise

Landen bezocht: